جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
گريز ايتاليايي‌ها از كتاب‌هاي الكترونيكي

طبق اعلاميه‌اي كه از سوي «انجمن ناشران اروپا» منتشر شده است،‌ در ايتاليا هيچكس كتاب الكترونيكي نمي‌خرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت خبري نوتيتزي اوپولي،‌ كتاب‌هاي الكترونيكي در ايتاليا از موسيقي،‌ عكس و سرگرمي‌هاي ديجيتالي ديگر خسته‌كننده‌تر هستند و كسي از آن‌ها استقبال نمي‌كند. 

اين انجمن هشدار داده كه ايتاليا نسبت به ديگر كشورهاي اروپايي كمترين انتشار و كمترين استقبال از كتاب‌هاي الكترونيكي را دارد.

يكي از دليل‌هايي كه ناشران كتاب‌هاي الكترونيكي را به بازار كتاب عرضه نمي‌كنند،‌ نبود استقبال از سوي مردم است و مردم اين كشور ترجيح به خواندن و حمل كتاب‌هاي كاغذي با وجود وزن بيشتر دارند.

ناشران ايتاليايي تا كنون تنها بيست و پنج صدم درصد از كتاب‌هاي كاغذي را به كتاب الكترونيكي تبديل كرده‌اند. به اين ترتيب بازار كتاب‌هاي الكترونيكي در اين كشور با شكست روبه رو شده است.
يكي ديگر از دليل‌هاي كمبود استقبال از كتاب‌هاي ديجيتالي،‌ محدوديت عنوان‌ كتاب‌هايي است كه براي اين كار در نظر گرفته مي‌شوند. 

در حال حاضر 9000 عنوان كتاب در ايتاليا به صورت ديجيتالي در آمده‌اند كه اين شمارگان حتی با تعداد كتاب‌هايي كه در كتابخانه‌هاي ايتاليا توزيع مي‌شوند، ‌قابل مقايسه نيست. 

به همين دليل انتشارات «موندادوري» بزرگ‌ترين ناشر ايتاليا قرار است با گوگل براي قرار دادن كتاب‌هاي الكترونيكي ايتاليايي در بخش «گوگل اي بوك»(كتاب‌هاي الكترونيكي سايت گوگل) به توافق برسد و «اي.ديجيتا» خدماتي را براي نشر آثار الكترونيكي ناشران مختلف ايتاليايي همچون «فلترينلي» و «مساجِريه ايتاليانه» فراهم كند تا اين ناشران كتاب‌هاي منتشرشده را به شكل الكترونيكي به ارائه بدهند.

مترجم: مريم مجدي نسب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها