سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۳
تسهيلات كتابخانه ملي براي عضويت دانشجويان و فارغ‌التحصيلان تحصيلات تكميلي و اهالي قلم

رييس اداره پذيرش عضويت در كتابخانه ملي ايران از ارايه تسهيلات لازم براي ثبت نام دانشجويان و فارغ‌التحصيلان مقاطع فوق‌ليسانس و دكتري و اهالي قلم در نمايشگاه كتاب تهران خبر داد. وي همچنين گفت: غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملي تا پنجمين روز برپايي بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از حدود 300 عضو جديد كتابخانه ثبت‌نام كرده است.

سهيلا منصوري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: امسال در غرفه كتابخانه ملي تنها از دانشجويان و فارغ‌التحصيلان فوق‌ليسانس، دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دكترا ثبت‌نام مي‌شود.

وي با بيان اين كه «پذيرش فارغ‌التحصيلان و دانشجويان مقطع ليسانس تنها در كتابخانه ملي انجام مي شود» تاكيد كرد: دانشجويان مقطع ليسانس بر اساس آيين‌نامه موقت براي يك بار مي‌توانند كارت موقت بگيرند و پس از انجام مصاحبه براي تعيين نيازشان، تنها يك روز مي‌توانند با در دست داشتن کارت موقت به کتابخانه بیایند و از منابع استفاده کنند.

منصوری درباره شرایط ویژه ثبت‌نام در نمایشگاه تصریح کرد: اهل قلم از مدرک تحصیلی دیپلم به بالا می‌توانند در نمايشگاه براي عضويت در كتابخانه ملي ثبت نام کنند. همچنین خبرنگاران نیز با کارت خبرنگاری ثبت‌نام می‌شوند.

وی با بیان این که «طي 15دقیقه کارت هوشمند ثبت‌نام صادر می‌شود» توضیح داد: البته ثبت‌نام در نمایشگاه بدون داشتن عکس متقاضي و هزینه خواهد بود.

منصوری درباره جزییات مدارک لازم برای ثبت‌نام یادآور شد: برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا و دانشجویان ارشد، اصل و کپی کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل و برای فارغ‌التحصیلان اصل و کپی مدرک تحصیلی و کارت ملی لازم است.

رييس اداره پذیرش عضویت کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: بیشتر ثبت‌نام شدگان در نمایشگاه، دانشجویان فوق لیسانس و دکتر بوده‌اند. البته اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نیز با داشتن اصل و کپی کارت هیات علمی و کارت ملی ثبت‌نام می‌شوند.

وی شرایط ثبت‌نام اهل قلم را داشتن چند تالیف از کتابشناسی ملی یا کپی صفحه عنوان کتاب دانست و گفت: برای ثبت‌نام شوندگان دو نوع کارت آبی و سبز صادر می‌شود که کارت آبی برای سطح آیین‌نامه ارشد و دکترا و اهل قلم و کارت سبز رنگ برای سطوح بالای کشوری مانند وزار و کابینه دولت است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
    سلام.از سایت دیدن کردم خیلی جالب و مفید هستش .متشکرم
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    با عرض سلام خدمت شما اگه میشه یه کاری کنید که شهرستانی ها هم بتونن از امکانات کتابخانه استفاده کنن منظورم اینه که مثلا پایان نامه ها رو از طریق ایمیل دریافت کنن چون نمی شه حتما اونجا حضور پیداکنن.باتشکر از حسن توجه شما.
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    باسلام.لطف کنیدشرایط ثبت نام وعضویت واستفاده ازکتابخانه برای شهرستانیها راراحت واسان ترکنید.باتشکر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط