یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک شریان فرهنگی نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه امروزه کتابخانه‌های عمومی به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند، گفت: در همین راستا فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک شریان فرهنگی نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، محمد مخدومی صبح یکشنبه در کارگاه آموزشی که با حضور برخی کارشناسان اداره کل و نیروهای جدیدالاستخدام در سالن جلسات کتابخانه مرکزی امام خامنه ای (مدظله العالی) سنندج برگزار شد، گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی، سفیران فرهنگی و مشاوران امین کتاب و کتابخوانی هستند.

وی با اشاره به نقش مهم کتابدار در جامعه، عنوان کرد: کتابدار به عنوان یکی نیروی متخصص باید آشنایی کاملی با مقوله کتاب و کتابخوانی و همچین فعالیت‌های کتابخانه داشته باشد تا بتواند در خدمت‌رسانی به عموم مردم موفق عمل کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه امروز دیگر وظیفه‌ی کتابخانه‌های عمومی صرفا امانت کتاب به مراجعه کنندگان نیست، افزود: کتابخانه‌های عمومی به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند و فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که امروزه در سطح کتابخانه‌های عمومی در کشور و استان کردستان انجام می گیرد، بسیار مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک شریان فرهنگی نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کنند.

مخدومی، با اشاره به برخی برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی در استان، تصریح کرد: خلاقیت در برگزاری برنامه‌ها؛ این نهاد فرهنگی را به عنوان یک پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی مطرح کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه های عمومی نیاز به نیروهای متعهد، متخصص، سختکوش و خلاق دارد، بیان کرد: نقش مهم کتاب و کتابخوانی در ارتقای بصیرت و آگاهی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و این امر مسئولیت سنگین متولیان این حوزه را به بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی افزود: در یک سال گذشته 13 نیروی متخصص برای کتابخانه‌های عمومی در سطح استان استخدام و بکارگیری شده‌اند و با راه‌اندازی کتابخانه های جدید این تعداد در آینده افزایش می‌یابد.

در این کارگاه آموزشی، 13 نیروی جدید الاستخدام کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با وظایف و نحوه فعالیت در کتابخانه‌های عمومی آشنا شدند.

گفتنی است، در حال حاضر استان کردستان دارای 53 باب کتابخانه عمومی نهادی، 28 باب کتابخانه مشارکتی با 45 هزار عضو فعال است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها