دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
ایندیرا گاندی، بی‌نظیر بوتو و فائزه هاشمی‌رفسنجانی دستمایه نگارش کتابی شدند

مدیر انتشارات نویدشیراز از انتشار «سایه‌های پدران و روانشناسی سه زن» خبر داد و گفت: سه زن در زندگی سیاسی خود تحت تاثیر پدرانی بودند که در عرصه سیاست حضور موثر و پررنگی داشتند. ایندیرا در هند، بی نظیر در پاکستان و فائزه در ایران رشد و نمو کردند و نام خود را در تاریخ سیاست ثبت کردند.

مدیر انتشارات نوید شیراز درباره کتاب‌های تاریخ و سیاست در دست چاپ این انتشارات به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب‌های «قانون اساسی ایران» تالیف سیدمحمدرضا تابان و «سایه‌های پدران و روانشناسی سه زن» گردآوری مصطفی صادق‌کار در دست چاپ این انتشارات است.

علی نویدگویی درباره کتاب «سایه‌های پدران و روانشناسی سه زن» اظهار کرد: این کتاب به بررسی زندگی و کارنامه سیاسی سه زن به نام‌های ایندیرا پریادارشینی گاندی (دختر جواهر لعل نهرو)، بی‌نظیر بوتو (دختر ذوالفقارعلی بوتو) و فائزه هاشمی (دختر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی) می‌پردازد.

وی عنوان کرد: ایندیرا دختر رهبر استقلال و نخست‌وزیر پیشین هند جواهر لعل نهرو و همسر فروزه گاندی از پارسیان زرتشتی هند و فعالان سیاسی این کشور بود و بی‌نظیر بوتو نیز نخستین زن مسلمان در تاریخ جهان اسلام بود که به مقام نخست‌وزیری در یک کشور اسلامی رسید. وی سرانجام در دسامبر ۲۰۰۷ در پاکستان ترور شد و به قتل رسید.

نویدگویی ادامه داد: تنها زن ایرانی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته، فائزه هاشمی‌بهرمانی، دومين دختر اکبر هاشمي‌رفسنجانی است، از بین دختران هاشمی، وی تنها دختری است که وارد سیاست شد و در دوره پنجم مجلس شورای اسلامي با رای بالايی نماينده مردم تهران شد.

وی افزود: این سه زن در زندگی سیاسی خود تحت تاثیر پدرانی بودند که در عرصه سیاست حضور موثر و پررنگی داشتند. ایندیرا در هند، بی نظیر در پاکستان و فائزه در ایران رشد و نمو کردند و نام خود را در تاریخ سیاست ثبت کردند.

مدیر انتشارات نوید شیراز اظهار کرد: در کتاب «سایه‌های پدران و روان شناسی سه زن» نویسنده با مولفه‌های روانشناسی در تلاش است تا چگونگی حضور این سه چهره را در سیاست مورد بررسی قرار دهد.

نویدگویی با اشاره به کتاب «قانون اساسی ایران» عنوان کرد: در این کتاب نویسنده سراغ شکل‌گیری و تغییرات قانون اساسی ایران می‌رود.

وی به دو عنوان کتابی که به تازگی منتشر شده نیز اشاره کرد و گفت: کتاب «مقبره‌سازی هنر، فراموش شده» نوشته امین طالع به واکاوی این هنر از آغاز شکل‌گیری این حرفه کرده و طریقه دفن مردگان در در کشورهای مختلف قبل از اسلام را مدنظر قرار داده است. «بررسی ادیان و مکاتب فکری در ایران» نوشته سجاد چوبینه نیز به بررسی ادیان و اندیشه‌های ایرانی می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها