یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
سفیر ادبیات کودک و نوجوان از سوی کنگره آمریکا تعیین شد

کتابخانه کنگره آمریکا، مگ مدینا، نویسنده اهل کوبا را به عنوان سفیر ملی جدید خود برای ادبیات کودک و نوجوان معرفی کرد. مدینه که داستان‌های کودک و نوجوان می‌نویسد، نخستین نویسنده اهل آمریکای لاتین است که این عنوان را دریافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سفیر ادبیات کودک و نوجوان در طول دوره دو ساله خود به عنوان سفیر، در برنامه‌ای با عنوان «به من بگو» با کتاب‌خوانان در سراسر کشور تعامل خواهد داشت و آنها را به مطالعه فراتر از کلاس درس تشویق خواهد کرد. این برنامه از کودکان و نوجوانان می‌خواهد درباره کتاب‌ها، آنچه در کتابخانه‌ها می‌گذرد و کتاب‌هایی که دوست داشته‌اند، صحبت کنند.

مدینا از مدارس سراسر کشور بازدید خواهد کرد تا با دانش‌آموزان گفت‌وگو کند. وی همچنین حضور آنلاین خود را برای تعامل با دانش‌آموزان، به وسیله رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها حفظ خواهد کرد. برخی از این فعالیت‌ها به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی در دسترس خواهند بود.

مدینا می‌گوید: «سفیر ادبیات کودکان و نوجوانان بودن، افتخاری بزرگ همراه با مسئولیتی بزرگ‌تر است. وظیفه من این است که به کودکان کمک کنم تا با کتاب، رفاقت داشته باشند. سفیر، یکی از عوامل تشویق‌ و ترویج ادبیات کودک و نوجوان است.»

مسئولیت سفیر ادبیات کودک و نوجوان کنگره را پیش از این، جیسون رینولدز، نویسنده جوان بر عهده داشته است. مراسم معرفی رسمی مگ مدینا به عنوان سفیر ادبیات کودک و نوجوان کتابخانه کنگره آمریکا، سه‌شنبه 24 ژانویه برگزار و این رویداد به طور زنده در صفحه یوتیوب کتابخانه پخش خواهد شد.

مگ مدینا، متولد 1963 و نویسنده کتاب‌هایی از جمله «بسوزون بچه، بسوزون»، «یاگو می‌خواد اذیتت کنه»، «تیا ایزا یه ماشین می‌خواد» و «دختری که می‌تواند باد را ساکت کند» است. از این نویسنده، کتاب «مری سوآرز بزرگ می‌شود» در ایران ترجمه و منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها