چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
امام جمعه بخش مرکزی یزد بیش از 35 هزار برگ اسناد و نسخه‌های خطی خود را در اختیار مرکز اسناد قرار داد

یزد - مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد از اهدای اسکن بیش از 35 هزار برگ سند و نسخه خطی توسط امام جمعه بخش مرکزی یزد خبر داد.

سعید زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، گفت: آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی یزدی با هدف ارائه اسناد و کتاب‌های خود به جامعه و همچنین مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، تمامی این اسناد و کتاب‌ها را به صورت اسکن در اختیار این مرکز قرار داد.

وی افزود: این اسناد به مدت یک هفته و با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و مرکز تصویر مخطوطات عتبه‌ عباسیه‌ عراق انجام شد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد بیان کرد: در این اقدام بیش از 35 هزار برگ از مجموعه‌ اسناد و کتاب‌های آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه مرکزی و رئیس مدینه العلم الکاظمیه یزد اسکن شد.

زارع ادامه داد: این مجموعه اسناد و کتاب‌های شخصی آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه مرکزی و رئیس مدینه العلم الکاظمیه یزد در قالب ۵۰۰ برگ سند و ۲۵۴ جلد کتاب به صورت اسکن در اختیار آرشیو ملی استان قرار گرفت.

وی گفت: این اسناد و کتاب‌ها مشتمل بر تصاویر مجموعه ۸ جلدی نسخه‌های خطی مربوط به مسجد فرط یزد مربوط به قرن‌های ۱۲ و ۱۳، تصاویر نسخه‌های خطی متعلق به آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی مربوط به قرن‌های ۱۲ و ۱۳، تصاویر نسخه‌های خطی متعلق به آقای شیخ عباس طواری مربوط به قرن۱۴، نسخه‌های عکسی سید محمد کاظم مدرسی مربوط به قرن‌های ۹الی۱۳، تصویر اسناد شخصی آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی مربوط به قرن‌های ۹الی۱۳ و تصویر اسناد شخصی آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی(شیخ عباس طواری) است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد بیان کرد: قدمت اسناد و کتب اسکن شده قریب به ۴۰۰ سال است که این مستندات پس از فهرست‌نویسی و ثبت در سامانه‌ سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی (رسا) می‌تواند مورد بهره‌برداری پژوهشگران و علاقمندان در سطح کشور و استان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط