سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
ثبت نام ۱۵۰ نفر از اعضای کانون های مساجد یزد در مسابقات قرآنی مدهامتان

یزد – مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با اشاره به زمان ثبت نام مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: تاکنون ۱۵۰ نفر از فعالان قرآنی کانون‌های مساجد یزد در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند.

محسن رستگاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، گفت: برگزاری فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد به عنوان یکی از اولویت‌های ما در فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

وی افزود: بدین منظور با محوریت مساجد سعی کرده‌ایم اقدامات متعددی از جمله برنامه‌های محفل انس با قرآن، مساجد پایگاه‌های قرآنی و مسابقات قرآنی داشته باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد ادامه داد: یکی از این فعالیت‌ها برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان است که با هدف شناسایی و معرفی فعالان قرآنی مساجد اجرا می‌شود.

رستگاری گفت: این مسابقات برای شانزدهمین سال است که در سطح کانون‌های مساجد اجرایی می‌شود و در قالب این مسابقات نخبگان قرآنی استان شناسایی و با توجه به اینکه برترین‌ها سهمیه مسابقات اوقاف را دارند، شاهد ارتقای بچه‌های مسجد هستیم.

وی ادامه داد: این مسابقات در سه رده سنی کودکان زیر هفت سال، نوجوانان ۷ الی ۱۶ سال و جوانان ۱۷ الی ۳۰ سال در دو بخش عمومی شامل استعدادیابی قرآنی، برگزاری جلسات قرآن کریم، تلاوت نور و تولیدات هنری و بخش اختصاصی شامل رشته‌های قرائت(ترتیل، تحقیق و تقلیدی)، حفظ(کل و جزء ۳۰)، اذان، مکبری، مفاهیم و معارف اهل بیت برگزار می‌شود که مرحله استانی به صورت بارگذاری آثار و سپس داوری انجام خواهد شد و برترین‌ها به مرحله کشوری که به صورت حضوری برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

رستگاری ثبت‌نام و ارسال آثار را تا ۳۰ تیرماه اعلام کرد که علاقه‌مندان می‌توانند تا مهلت ذکر شده از طریق سامانه بچه‌های مسجد نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند بیان کرد: تاکنون رشته‌های مفاهیم و حفظ جز ۳۰ قرآن کریم بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط