شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
مسابقات قرآنی مدارس استعدادهای درخشان در زنجان برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مرحله استانی بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان برگزار شد.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به برنامه‌های قرآنی متعدد آموزش و پرورش در مدارس اظهار کرد: توجه به مسائل قرآنی و دینی با ترویج فرهنگ قرآنی یکی از مهمترین سیاست های آموزش و پرورش برای از بین بردن شکاف و رخنه فرهنگی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه زنگ قرآن در مدارس به صورت جدی برگزار و آموزش‌‎های خوبی در این زمینه ارائه می‌شود، اضافه کرد: برخی از دانش‌آموزان مستعد جزو حافظان برتر قرآنی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه از برگزاری مسابقات ویژه مدارس خبر داد و گفت: در همین راستا مرحله استانی بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان به شکل متمرکز در شهرستان زنجان برگزار شد.

اسماعیلی هدف از برگزاری کنگره قرآنی را تقویت انس با قرآن توسعه فرهنگ سواد قرآنی و آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن در میان دانش‌آموزان استعدادهای درخشان عنوان کرد و گفت: این کنگره در رشته‌های آوایی، شامل حفظ عمومی، حفظ ویژه و قرائت و رشته مفاهیم در دو محور «خودباوری» و «تمدن سازی» در چهار مرحله مدرسه‌ای، استانی، قطبی و کشوری برگزار می‌شود.

وی تربیت تمام ساحتی را مبنای کار و نقطه روشن مدارس استعدادهای درخشان عنوان کرد و این مسابقات را فرصت نیکویی دانست که می‌تواند هدف اصلی آموزه‌های قرآنی که همانا اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت است را نهادینه سازد و باعث ارتقا و غنی تر شدن حس هویت اسلامی ـ ایرانی شود.

اسماعیلی شناسایی دانش آموزان مستعد در حوزه های معارف قرآنی و توجه به آموزه های قرآنی در مدارس استعدادهای درخشان را جزء رسالت‌های این گونه مدارس برشمرد و افزود: این مدارس در کنار «شناسایی و هدایت»، «توانمندسازی» و «زمینه سازی برای اثرگذاری» دانش آموزان سمپادی، به ایجاد فرصت های متنوع تربیتی می‌انجامد.

گفتنی است، مرحله قطبی کنگره، با شرکت دانش‌آموزان منتخب استان‌های قطب سه کشور، تیرماه برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها