یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
«شارحان نهج‌البلاغه مدفون در آرامستان باغ رضوان» در اصفهان رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی کتاب «شارحان نهج‌البلاغه مدفون در آرامستان باغ رضوان» در تالار هنر اصفهان برگزار می‌شود.

محمود فروزبخش، دبیر و گردآورنده کتاب «شارحان نهج‌البلاغه مدفون در آرامستان باغ رضوان»، درباره محتوای این اثر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان گفت: این اثر شامل زندگی‌نامه مرحوم سید محمدباقر کتابی، مرحوم استاد محمد فولادگر و مرحوم حسین شفیعی است که هر سه نهج‌البلاغه‌پژوه بوده‌اند و نیز زندگی‌نامه مرحوم محمدجواد شریعت که ایشان نیز مترجم نهج‌البلاغه است و همگی در آرامستان باغ رضوان آرمیده‌اند. همچنین سه مطلب از سید محمدباقر کتابی و مرحوم شفیعی و استاد فولادگر درباره نهج‌البلاغه آورده شده که در زمان حیاتشان نگاشته بودند.
 
فروزبخش بیان کرد: در ادامه نیز یادداشت‌های اصحاب فرهنگ و دانش اصفهان درباره مرگ و معاد در نهج‌البلاغه ارائه شده است؛ افرادی همچون مرحوم آیت‌الله محمدعلی ناصری، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، آیت‌الله محمدتقی رهبر، حجت‌الاسلام احمد سالک، حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای، سید مهدی طباطبایی، استاد اصغر طاهرزاده، شهاب‌الدین ذوفقاری، جمیله امینی، صالح طیب‌نیا و احمد مقیمی.
 
دبیر این اثر ضمن بیان این نکته که سازمان آرامستان‌های اصفهان (باغ رضوان) با هدف هویت‌بخشی به باغ رضوان و معرفی گنجینه‌های تخصص‌مدار با محوریت نهج‌البلاغه این اثر را منتشر کرده است، در خصوص پیشینه تدریس و پژوهش در خصوص نهج‌البلاغه در اصفهان گفت: نهج‌البلاغه را به صورت جدی جهانگیر خان قشقایی درس می‌داد و شهید سید حسن مدرس از ایشان بهره برد. بعد از او شهید مدرس به میرزا علی‌آقا شیرازی نهج‌البلاغه را آموخت. مرحوم کتابی و شفیعی هر دو از شاگردان میرزا علی‌آقا شیرازی بودند که چراغ نهج‌البلاغه را در اصفهان روشن نگه داشتند.


 
این اثر سه‌شنبه 9 خرداد ساعت 18 در تالار هنر و پس از پایان کارگاه تخصصی آشنایی با آداب و آیین خاکسپاری رونمایی خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها