سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
نظر رئیس سازمان تبلیغات درباره تابلو «دیوار آزاد» در نمایشگاه کتاب/در ترویج کتابخوانی فعال هستیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره استفاده از ظرفیت این رویداد برای طرح مسائل روز از‌جمله حجاب گفت: اینکه اساسا یک کارکرد غیر‌کتابی برای حوزه حجاب از نمایشگاه کتاب تلقی کنیم ایرادی ندارد، اما اولویت، استفاده‌های کتابی از این رویداد است.

حجت‌‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه بازدید از سی‌‌‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه ترویج کتابخوانی بیان کرد: مبلیغن، مبلغات سنتی و معروف حوزوی، شاعران آیینی، مداحان، قاریان و حافظان قرآن، همچنین گروه‌های جهادی، مجموعه تشکلات دینی و مذهبی مانند هیئت‌ها، فرصت‌های طلایی برای ترویج کتاب خوب و کتابخوانی هستند؛ بنابراین هر بار، از این ظرفیت استفاده شده بسیار شور‌انگیز و شعف‌انگیز بوده است.
 
وی با اشاره به برخی نتایج استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در حوزه ترویج کتابخوانی، افزود: هر زمان هیاتی، منبری و متولیان نشست‌های قرآنی، ترویج کتابخوانی را جدی گرفتند، نتیجه مطلوبی برای ترغیب و تشویق مردم به کتاب خاص داشته است؛ اینکه سازمان تبلیغات اسلامی توان و همت استفاده از ظرفیت‌های داخلی را برای فعالیت در حوزه ترویج کتابخوانی داشته باشد، به‌طور طبیعی سال به سال نیازمند بررسی برای ارائه گزارش است.         
 
قمی با تأکید بر ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه ترویج کتابخوانی ادامه داد: یکی از مسائل سازمان تبلیغات اسلامی در چرخه نشر، ترویج است. معتقدم سازمان از ظرفیت‌های ترویج کتابخوانی خود کم‌بهره است. مکرر شخصا در هیئت‌ها، روی منبر کتاب‌ها معرفی کردم و هر وقت هیئت‌های به‌ویژه هیئت دانشگاهی در این زمینه با من هماهنگ بودند و کتاب را در پایین منبر روی میز کتاب چیدمان کردند، فروش درخور توجهی به ثبت رسیده و رکورد این فروش نیز 270 نسخه در یک شب است.  
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره تعبیه «تابلو دیوار آزاد و سبک زندگی عفیفانه» در سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران و ظرفیت بزرگترین رویداد فرهنگی کشور برای طرح مباحث روز از‌جمله حجاب گفت: ایجاد فضایی از‌جمله تابلو سفید برای گفت‌و‌گو، حلقه مفقوده و تعبیه این تخته، امید‌وارکننده است. اینکه کتاب در ارتقا فرهنگ جامعه ازجمله دریافت، تلقی و آگاهی جامعه از چرایی و چگونگی توصیه‌های مکتب اسلام درباره حجاب می‌تواند اثر مستقیم داشته باشد، بی‌تردید همین‌طور است. اما اینکه اساسا یک کارکرد غیر‌کتابی برای حوزه حجاب از نمایشگاه کتاب تلقی کنیم ایرادی ندارد، اما نمایشگاه کتاب، اولا نمایشگاه کتاب است؛ به‌عبارت دیگر اولویت، استفاده‌های کتابی از این رویداد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها