سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
ساختار مجازی نمایشگاه کتاب تعاملی‌ شود/ لزوم ارتباط مخاطب با ناشران در بخش غیرحضوری

مدیر انتشارات مبانی شهرستان میاندوآب بر لزوم تعاملی‌ شدن بخش مجازی نمایشگاه کتاب تأکید کرد.

مسعود مبانی، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ارومیه، گفت: حضور مجازی در نمایشگاه کتاب مخصوصا برای ناشران شهرستانی با شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه مقرون به صرفه است.

وی در ادامه با اشاره به محاسن دیگر برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب و حضور مجازی افزود: یکی از این محاسن بحث صرفه‌جویی در هزینه است؛ زیرا اگر بخواهیم یک نمایشگاه حضوری برگزار کنیم، اجاره غرفه‌، انتقال کتاب از شهرهای مختلف به مرکز و... هزینه‌های زیادی را برای ناشران در پی دارد اما با برگزاری و حضور مجازی نمایشگاه، شاهد کاهش هزینه‌ها در بسیاری از امور هستیم و ناشران ساکن در هر استان و شهر کشور به راحتی می‌توانند کتاب‌های خود را روی سایت برای عموم مردم به نمایش بگذارند. 

مبانی ادامه داد: ولی مشکل حضور مجازی عدم مشاوره است که در نمایشگاه حضوری این ویژگی، مهم است و اگر در کنار این حضور مجازی پلتفرم‌ی ایجاد شود که امکان چت و صحبت با مراجعه کننده باشد، خیلی خوب می‌شود.

مدیر انتشارات مبانی میاندوآب گفت: از طرف دیگر هم شیوع بیماری کرونا باعث شد که برخی کارها به سمت مجازی شدن حرکت کرده و سرعت پیدا کند؛  و مردم با فضای مجازی و خرید اینترنتی آشنا بیشتر شوند که این هم در راستای فروش مجازی کتاب  در نمایشگاه کتاب 1402  گام مثبتی است.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نمایشگاه‌های استانی نیز گفت:  متاسفانه در نمایشگاه استانی مشکل محدودیت کدپستی داریم و برخی علاقمندان که در شهرهای دیگر هستند نمی‌توانستند خرید کنند و انتظار داریم برای مشکل هم ارگان‌های مربوطه راه حلی ارائه داده شود.

مبانی افزود: در حالت کلی خود بنده حضور مجازی را به فیزیکی ترجیح می‌دهم و نمایشگاه یعنی معرفی کتاب ولی الان تبدیل به فروشگاه بزرگ کتاب شده است.

وی ادامه داد: همچنین در تهیه کاغذ واقعا انتشارات شهرستان‌ها مشکل دارند و از لحاظ هزینه حمل و نقل مقرون به صرفه نیست.

مدیر انتشارات مبانی میاندوآب گفت:  در حال حاضر انتشارات مبانی که فعالیت تخصصی در حوزه کتاب ورزش است تا به امروز  116 عنوان کتاب که از این تعداد 96 عنوان چاپ شده بقیه در مراحل چاپ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها