شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
ورود تجار دلال به حوزه کاغذ تعادل بازار را برهم زده است/قیمت کاذب کاغذ

برخی از تُجار دلال از وضعیت نوسانات بازار ارز سوءاستفاده می‌کنند و کاغذ را با قیمت‌های کاذب می‌فروشند و موجب برهم زدن تعامل قیمت‌ها در بازار شده‌اند.

احمد شریفان، رئیس پیشین اتحادیه کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به افزایش قیمت کاغذ چاپ و تحریر طی هفته اخیر، گفت: قیمت کاغذی که امروز در بازار حکمفرمایی می‌کند، قیمت واقعی این کالا نیست. به‌نظر می‌رسد، برخی تجار در وضعیت کنونی، از نوسانات نرخ ارز نهایت استفاده را می‌‌کنند.

وی ادامه داد: همه تُجار، کاغذهای خود را با دلار 28 هزار و 500 تومان وارد بازار کردند، با یک حساب سرانگشتی هر بند کاغذ تحریر باید بندی 750 تا 800 هزار تومان باشد، نه یک میلیون و 400 هزار تومان.
 
شریفان با بیان اینکه باید از قیمت‌گذاری غیر‌واقعی کاغذ پیشگیری کرد، افزود: معتقدم برخی تجار دلال یا  دلالان تاجر از این وضعیت سواستفاده می‌کنند و با قیمت‌گذاری کاذب، تعادل و نظم بازار را بهم می‌زنند.
 
وی گفت: سازمان تعزیرات، دولت و تشکل‌های صنفی باید وارد میدان شوند و بر قیمت‌گذاری‌ها نظارت داشته باشد تا بازار به آرامش برسد.
 
شریفان وضعیت کنونی را برای کاغذفروشان و مشتریان بالقوه آن‌ها سخت ارزیابی کرد و گفت: این تفاوت قیمت برای بسیاری از صنوف ازجمله فعالان حوزه چاپ و نشر کتاب، رقم هنگفتی است؛ زیرا در قیمت نهایی بسیاری از کالاها به‌ویژه کتاب تاثیر زیادی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها