شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
فروش 82 میلیون تومانی در هفته نخست اجرای «تابستانه کتاب 99» در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: با گذشت یک هفته از اجرای «تابستانه کتاب 99» حدود 1800 نسخه کتاب در کتابفروشی‌های عضو این طرح به مبلغ 820 میلیون و 364 هزار ریال به فروش رسید.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی با 14 کتابفروشی در این طرح توانسته است با فروش 1795 نسخه کتاب، رتبه خوبی را بر اساس کتاب به خود اختصاص دهد.

وی افزود: از 14 کتابفروشی عضو طرح 7 مورد از مرکز استان و 7 مورد دیگر از شهرستان‌های بوکان، مهاباد، میاندوآب و سردشت حضور فعال دارند.

بابازاده افزود: در طرح تابستانه کتاب 99 هر فرد می‌تواند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح به میزان 150 هزار تومان کتاب بخرد. همچنین سقف یارانه خرید برای هر خریدار نیز 30 هزار تومان است.

این مسئول بیان کرد: طرح تابستانه کتاب ۹۹ با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» از ۱۸ مرداد آغاز شد و مخاطبان در مدت ۱۲ روز، تا سی ام مرداد، با در دست داشتن کارت ملی مجاز به خرید کتاب هستند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در طرح «تابستانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده است.

وی افزود: در استان آذربایجان‌غربی کتاب‌فروشی‌های امام غزالی، پاتوق کتاب ارومیه، درنا، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتاب مهرگان، کتابسرای بشری و کتابسرای مهرگان در این طرح حضور دارند.

بابازاده ادامه داد: طرح‌های فصلی کتاب شامل طرح عیدانه، طرح تابستانه و طرح پاییزه اقدامی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که یارانه نشر را به شکلی هدفمندتر به علاقه‌مندان یار مهربان اختصاص می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها