پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
حقیقت دوست: 13 داستان شاعرانه را در «خیابان گاندی» بخوانید/ «گیلیاد»، «آداب بیقراری» و «نفرین خاکستری» را در دست خواندن دارم

شهرام حقیقت دوست، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، کتاب «خیابان گاندی» نوشته ساناز سید اصفهانی را برای مطالعه در آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این کتاب مجموعه‌ای از 13 داستان کوتاه شاعرانه است که خواندن آن می‌تواند برای علاقه‌مندان به داستان کوتاه بسیار جذاب باشد.

شهرام حقیقت دوست در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب پیشنهادی خود به مخاطبان، عنوان کرد: در حال حاضر کتاب «خیابان گاندی» را در دست خواندن دارم که توسط ساناز سید اصفهانی از منتقدان خوش قلم تئاتر و سینما نوشته شده است.

وی افزود: این کتاب مجموعه‌ای از 13 داستان کوتاه شاعرانه است که در ظاهر ربطی به هم ندارند و از یکدیگر مستقل هستند اما داستان‌ها به گونه‌ای نوشته شده که شخصیت‌های فرعی داستان یک داستان، شخصیت‌های اصلی داستان‌ دیگر هستند. به نظر من خواندن این کتاب می‌تواند برای علاقه‌مندان به داستان کوتاه بسیار جذاب باشد.

حقیقت دوست با اشاره به ذائقه مطالعاتی خود، ادامه داد: طبیعتا در وهله اول کتاب‌های حوزه کاری خودم در زمینه بازیگری بیشترین سهم مطالعاتم را دربرمی‌گیرد و پس از آن به خواندن رمان علاقه‌ بسیاری دارم و از خواندن کتاب‌های تاریخی نیز لذت می‌برم.

 این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در ادامه به سایر آثار در دست مطالعه خود اشاره کرد و گفت: به تازگی سه کتاب دیگر با عناوین «گیلیاد» نوشته مریلین رابینسون، «آداب بیقراری» نوشته یعقوب یادعلی و «نفرین خاکستری» نوشته مهسا محبعلی را خریده‌ام و قصد دارم در اولین فرصت آنها را بخوانم.

داستان‌های «خیابان گاندی» روایت زندگی آد‌م‌ها در سه دوره تاریخی پیش از انقلاب، زمان جنگ تحمیلی و دوره معاصر است و هر داستان کتاب به تاثیری که آن دوره تاریخی بر زندگی افراد داشته است می‌پردازد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها