چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
داستانی که با روح و روان رسول یونان بازی کرد/ «آخرین خنده» دی. اچ. لارنس را بخوانید

رسول یونان شاعر، نویسنده و مترجم شناخته شده کشور، مجموعه داستان «آخرین خنده» را برای مطالعه آخر هفته به مخاطبان ایبنا پیشنهاد کرد و گفت: در میان 14 داستان موجود در این کتاب، «آخرین خنده» نوشته دی. اچ. لارنس که عنوان این کتاب هم از آن گرفته شده، بسیار توجه من را به خود جلب و می‌توانم بگویم که واقعاً با روح و روان من بازی کرد.

رسول یونان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) خواندن کتاب «آخرین خنده» را برای مطالعه در تعطیلات مخاطبان ایبنا پیشنهاد کرد و گفت: این کتاب مجموعه از داستان‌های کوتاهی از دی. اچ. لارنس، ناباکوف، فاکنر، همینگوی، آلن‌پو، ویرجینیا وولف، کاترین منسفیلد، سال بلو، ساموئل بکت و چند نویسنده دیگر است که با ترجمه‌ای از سعید سعیدپور از سوی نشر مرکز روانه کتابفروشی‌ها شد.

وی خواندن این مجموعه را به علاقه‌مندان حوزه ادبیات داستانی توصیه کرد و افزود: خواندن این مجموعه داستان بسیار برایم جالب بود، اما از مجموعه 14 داستان موجود در این کتاب، «آخرین خنده» نوشته دی. اچ. لارنس که عنوان این کتاب هم از آن گرفته شده، بسیار توجه من را به خود جلب و می‌توانم بگویم که واقعاً با روح و روان من بازی کرد.

یونان، دی. اچ. لارنس را نویسنده محبوب خود عنوان کرد و گفت: این داستان بر پایه «ترس» در زندگی نوشته شده و به این می‌پردازد که مرز بین رؤیا و واقعیت یا واقعیت و کابوس بسیار ناچیز است. زندگی دارای ابعاد مختلفی است که اگر نگاه دقیقی به آن و رویدادهای آن نداشته باشیم، زندگی را بسیار ترسناک می‌بینیم.


 
یونان همچنین درباره آثار در دست کار خود نیز گفت: در حال حاضر یک مجموعه نمایشنامه را در دست دارم که مراحل آخر کار خود را طی می‌کند و قرار است که این مجموعه را به زودی برای چاپ به انتشارات «بوتیمار» بسپارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها