جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
آنچه خودمان در حوزه دانش و فناوری داریم باید به جهانیان بشناسانیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین رونمایی از سامانه «کتاب الکترونیک ایران» در جمع خبرنگاران، گفت: باید با استفاده از فضای مجازی، آنچه که در حوزه دانش و فناوری داریم به جهانیان بشناسانیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (25 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه رونمایی از سامانه «کتاب الکترونیک ایران» در جمع خبرنگاران، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حضور چند ساعته خود با برخی ناشران و غرفه‌داران صحبت کردند. ایشان در این ساعات، از غرفه‌های زیادی بازدید کردند. فکر می‌کنم در مجموع معظم له از بازدید راضی بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا رهبر معظم انقلاب در حین بازدید توصیه‌هایی را هم به شما داشتند؟» گفت: در حین بازدید ایشان توصیه‌ای نداشتند، اما بعد ممکن است که خدمت ایشان برسیم و رهنمودها و توصیه‌هایشان را دریافت کنیم؛ ایشان حین بازدید فقط با ناشران و غرفه‌داران صحبت کردند.

جنتی در ادامه، اظهار کرد: امروز با تلاش متخصصان و کارشناسان عرصه دیجیتال و کامپیوتر در فضای مجازی شاهد تحول بنیادین هستیم.

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دنیا بزرگراه‌های اطلاعاتی تأسیس شده تا همه بتوانند از این بزرگراه‌ها وارد شبکه مجازی شوند و از اطلاعات و مطالب بهره‌برداری و استفاده کنند.

جنتی عنوان کرد: با تدابیر اندیشیده شده توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی، دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در سراسر جهان به راحتی امکان‌پذیر است و باید از این فضا حداکثر استفاده و بهره‌برداری را داشته باشیم چرا که این فضا استفاده دو سویه دارد به طوری که می‌توان اطلاعات، دانش، فناوری و ... را در فضای مجازی در سطح جهانی جست‌وجو و بالعکس منتقل کرد. همچنین در محیط‌ های دانشگاهی و حوزوی نیز اطلاعاتی در این فضا موجود است. بنابراین، آنچه خودمان داریم باید به دنیا عرضه و معرفی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها