سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
كتاب‌ «خاطرات سردار مريم بختياری» را بخوانید

آرمان قلی‌پور دشتكی، عضو انجمن كارگردانان مستند ايران طی یادداشتی از پژوهش‌هایش برای فيلم مستند «عليمردان خان بختياری» می‌گوید و در همین راستا به خوانندگان این یادداشت، كتاب‌ «خاطرات سردار مريم بختياری» را پیشنهاد می‌دهد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ آرمان قلی‌پور دشتكی، عضو انجمن كارگردانان مستند ايران: چند ماهي است كه در حال پژوهش براي فيلم مستند عليمردان خان بختياري هستم و مطالعه در زمينه هاي مشروطه، پهلوي اول و تاريخ بختياري را داشته‌ام كه جداي از اينكه اين مطالعات براي پژوهش فيلم مستند است ولي مطالعه تاريخ و اتفاق‌هاي تاريخي باعث آگاهي بيشتر، تفكر و شناخت درست از گذشته نه چندان دور سرزمين و فرهنگ پيدا ميكنيم‌ حتي مطالعه اين كتاب‌هاي تاريخي توانسته تاثير مثبتي در زندگي شخصي و رفتاري خود من نيز داشته باشد
مطالعه كتاب‌هاي معتبر مي‌تواند حقايق بسياري را در مورد بسياري از شخصيت‌ها و حوادث روشن كند. در دست گرفتن و مطالعه يك كتاب حسي است كه نه كتاب‌هاي الكترونيك و نه فضاي مجازي به هيچ عنوان نمي‌تواند جايگزين آن باشد.
جامعه و خانواده‌هاي ما ای‌كاش فرهنگ مطالعه و كتاب‌خواني را در اولويت هاي اصلي زندگي خود قرار دهند چرا كه معتقدم رشد و آگاهي و رفع بسياري از آسيب‌ها و مشكلات خانوادگي و اجتماعي با نزديكي افراد يك جامعه به خواندن كتاب مي‌تواند تغيير كند.
شايد با افزايش هزينه‌ها در همه جهات كتاب هم از افزايش قيمت بي‌نصيب نمانده ولي همچنان كتابخانه‌هاي هر شهر گنجينه‌هاي ارزشمند كتاب را در خود دارند كه به رايگان در اختيار خوانندگان قرار مي‌دهند و يا در مقابل هزينه‌هاي ديگر خريد يك كتاب كه ماندگار خواهد بود به نظر من هزينه چندان زيادي نخواهد بود.
پيشنهاد من به علاقه‌مندان كتاب‌خوان براي مطالعه مي‌تواند كتاب‌هايي مانند خاطرات سردار مريم بختياري باشد و خواندن اين كتاب براي هر بانوي ايراني مي‌تواند جذاب باشد و يا كتاب‌هايي همچون حماسه زاگرس كه در معرفي شخصيت قهرمان ملي، شير عليمردان خان بختياري است و كتاب‌هاي ارزشمندي همچون صد سال تنهايي و ربكا و كليدر را براي مطالعه پيشنهاد مي‌كنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها