سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
افزایش صادرات و ارزآوری نتیجه حضور مستمر صنعت چاپ ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی

سعید کلاری، فعال حوزه چاپ درباره تجربه حضور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی 2022 نوشت: «حضور مستمر و پر قدرت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و همایش‌های تخصصی و فنی ثمرات بیشماری برای صنعت چاپ کشور خواهد داشت افزایش صادرات و ارز‌آوری و افزایش دانش تخصصی از نتایج حضور در چنین رویدادهایی است.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا). سعید کلاری، فعال حوزه چاپ:
«نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی از سال ۲۰۱۱ توسط شرکت تارسوس به مدیریت خانم جید بزرگترین مرکز برگزارکننده نمایشگاهی خریداری شده و برای توسعه آن اقداماتی انجام گرفت و پس از برگزاری اولین نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی فرودگاهی شهر دبی به مرکز تجارت جهانی دبی منتقل شد.
 
یک روز قبل از شروع نمایشگاه اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران با همکاری مرکز تجاری ایران و امارات، برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان نسبت به تغییر و تحولات جهانی در این صنعت همایشی در هتل Tower plaza شهر دبی برگزار کرد که طی این رویداد آموزشی افرادی صاحب‌نام در عرصه جهانی این صنعت در کنار تجار و مقاماتی از کشور امارات سخنرانی کردند.
 
در این همایش که به بهترین شکل اجرا شد آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی و مدیریتی در صنعت چاپ به حضار معرفی شد که نانو تکنولوژی و موارد استفاده‌های آن در صنعت چاپ از جذاب‌ترین بخش‌های آن بود. همچنین نسبت به معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور امارات صحبت‌هایی شد که جالب توجه بود.
 
در روز دوم نمایشگاه نیز همایشی در هتل IBIS شهر دبی توسط شرکت مرکب‌سازی LUXUL  آلمان و نماینده آیرانی آن شرکت الوان‌سازان آسیا برگزار شد که در آن به معرفی آخرین اتفاقات رخ داده در این بخش از صنعت پرداختند.
 
با مروری به فعالیت‌های نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی باید گفت که این نمایشگگاه از ابتدای کار با تمرکز بر روی چاپ دیجیتال سعی بر تخصصی شدن و جذب مخاطب کرده است، اما در کنار آن به پوشش سایر تکنیک‌های چاپی نیز توجه دارد. در بدو ورود شاید فضای کوچک نمایشگاه در مقایسه با دیگر نمایشگاه‌های معتبر جهانی شما را غافلگیر کند اما به سرعت متوجه اشتباه خود می‌‌شوید و مشاهده خواهید کرد که کیفیت آن در تمام زمینه‌ها در بالاترین سطح و استاندارهای جهانی قرار دارد.
 
کیفیت بالا، تنوع و دسترسی‌های آسان به خدمات مورد نیاز بازدیدکنندگان اولین چیزی است که در ابتدا جلب توجه می‌کند. از سوی دیگر حضور برندهای معتبر مانند هایدلبرگ، کنون و کداک و دیگر برندهای صاحب نام که با تمرکز بر روی چاپ دیجیتال به نمایش آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی خود پرداخته‌اند نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.
 
ارتقای کیفیت، دقت چاپ و وضوح رزولیشن‌ها، افزایش کیفیت مرکب مخصوصا مرکب‌های پنتون، افزایش سرعت چاپ بدون پایین آمدن کیفیت چاپ، چاپ دو رو به عنوان آپشنی جدید، تکمیل خط چاپ با اضافه کردن بخش تیغ زنی دیجیتال بعنوان بخش تکمیلی، تسهیل اپراتوری و چاپ افکت‌های متنوع و بسیار باکیفیت که باعث افزایش کارایی اینگونه ماشین‌ها می‌شود از نکاتی بود که صاحبان برند و سازندگان این ماشین‌ها بر معرفی آنها اهتمام ویژه‌ای داشتند.
 
حضور غرفه‌دارانی از دیگر کشورها برای معرفی چاپ لیبل، چاپ بر روی انواع مواد و سطوح مختلف، معرفی محصولات کاغذ و مقوا و لیبل و سایر فراورده‌های سلولزی و همچنین سایر خدمات چاپی و فنی از دیگر قسمت‌های جذاب نمایشگاه بود.
 
از نکات بسیار چشمگیر که به اعتقاد بنده نقطه قوت و اصلی این نمایشگاه محسوب میشد حضور بازدیدکنندگان فنی، تخصصی و فوق تخصصی از سراسر جهان بود که با تبلیغات خوب و هدفدار مدیران و برگزارکنندکان و ایجاد ساز و کاری برای حضور افراد متخصص، کیفیت آن، بسیار افزایش یافته بود.
 
پاویون ایران و حضور بسیار پر قدرت آن با حضور ۱۱ برند مطرح و قوی و به همت اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ کشور یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه به شمار می‌آمد. اتحادیه صادرکنندگان با استفاده از ارتباطات قوی بین‌المللی این پاویون را گرفته بود هرچند که به علت تحریم‌ها و موانع بیشمار با مشقت و سختی فراوان همراه بود اما با درایت و به بهترین شکل  مدیریت و موانع حضور رفع شد.
 
این حضور قوی باعث جلب توجه بسیاری از بازدیدگنندگان به سمت صنعت چاپ ایران و آشنایی با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های چاپی کشور شده بود. معرفی و عرضه خدمات تولیدی مانند چاپ لیبل، بسته‌بندی‌های مقوایی، هولوگرام، محصولات پلیمری و ارائه خدمات فنی، سرویس ماشین‌آلات و لوازم یدکی از جمله مواردی بود که در پاویون ایران به نمایش درآمد.
 
با توجه به تعریف استراتژی و میزان سطح توقعات غرفه‌گذاران کشورمان برای شرکت در این رویداد، برآیند این حضور، دستیابی به اهدافی بالاتر از سطح تعیین شده را نشان می‌دهد. رضایت بالای غرفه‌گذاران ایرانی در جلب مشتری‌های بین‌المللی و عقد قراردادهای متعدد همکار ، حکایت از موفقیت آمیز بودن این حضور دارد. یکی از این برندها با ۷۰ قرارداد و دیگری با ۵۰ قرارداد بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.
 
بی‌شک حضور مستمر و پر قدرت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و همایش‌های تخصصی و فنی  ثمرات بیشماری برای صنعت چاپ کشور خواهد داشت افزایش صادرات و ارز‌آوری و افزایش دانش تخصصی از نتایج حضور در چنین رویدادهایی است که امیدواریم حضور در تمام عرصه‌های بین المللی افزایش و گستردگی بیشتری داشته باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها