شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک تفرجگاه سالم فرهنگی است

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فرصت خوبی است که ناشران و اهالی کتاب یکدیگر را ببینند، از تجارب هم استفاده کنند و برای مردم هم یک تفرجگاه سالم فرهنگی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی‌اکبر اشعری، عضو شورای سیاستگذاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یادداشتی به مزایای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از دو سال وقفه پرداخت.
 
«تجربه این دو سال که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار نشد و نمایشگاه مجازی کتاب تهران که در این دو سال برگزار شد، حاکی از آن است که مردم علاوه بر این‌که می‌توانند نیازهای خود را از نمایشگاه مجازی تامین کنند، علاقه‌مند هستند که در محیط نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قدم بزنند، کتاب را ببینند و انتخاب دقیق‌تری داشته باشند.
 
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فرصت خوبی است که ناشران و اهالی کتاب یکدیگر را ببینند، از تجارب هم استفاده کنند و برای مردم هم یک تفرجگاه سالم فرهنگی محسوب می‌شود. حال اگر ستاد کرونا منعی در برگزاری نمایشگاه به‌صورت حضوری نمی‌بیند، اصل برگزاری نمایشگاه فرصت خوبی است.
 
در طراحی نمایشگاه‌ها باید یک هدف کلی درنظر گرفته شود و متناسب با آن جانمایی غرفه‌ها و ترتیب محصولات صورت گیرد. این‌که بناست است چه محصولاتی در این غرفه‌ها قرار بگیرد، نحوه قرار گرفتن محصولات و... همه در اثرگذاری بیشتر نمایشگاه کتاب موثر است.
 
همچنین رفتار مطلوب غرفه‌داران کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان احساس کنند به محل فاخری وارد شده‌اند. در واقع غرفه‌داران با عملکرد درست به کسانی که در جست‌و‌جوی عنوان یا منابع خاصی هستند بسیار کمک می‌کنند و نیز با رفتار خوب خود می‌توانند مشوق حضور بیشتر علاقه‌مندان در نمایشگاه باشند. می‌توان اپلیکیشن‌هایی را در اختیار مردم قرار داد تا راحت به منابع و محصولات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها