چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
پیش‌بینی چشم‌انداز روشن برای تعاونی چاپخانه‌داران در 1401

تامین و تهیه مواد اولیه برای اهالی صنعت چاپ از جمله مهمترین مولفه‌های مربوط به تولید محصولات چاپی است که در این زمینه شرکت تعاونی همیشه نقش موثر ایفا کرده و در آینده نیز باید با رویکردی فعال‌تر نسبت به بهبود و ارتقای آن تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با روزهای پایانی سال 1400،  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احمدرضا اعتماد مظاهری، مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران: «تعاونی چاپخانه‌داران سال 1400 را با موفقیت به پایان رساند؛ در این سال نزدیک به 160 قلم کالا بین اعضاء توزیع شد و رقمی بیش از 10 میلیارد تومان فروش در حساب‌های شرکت ثبت شد که این رقم فروش درتاریخ تعاونی بی‌سابقه بود.
 
اهداف تعاونی در تنظیم بازار مواداولیه و ملزومات در سال 1400 پیگیری شد و به همین واسطه در بسیاری موارد افزایش قیمت کالاهای مرتبط با چاپ متوقف شد. طی این سال شرکت تعاونی برای جبران کمبود نقدینگی ناشی از افزایش شدید نرخ‌های ارز موفق شد اعتبار قابل توجهی از بانک عامل خود کسب کند تا وقفه شدیدی که در فعالیت‌های تعاونی طی سال‌های اخیر ایجاد شده بود تا حد زیادی جبران شود.
 
در این میان اما برنامه هیات‌مدیره برای سال 1401 تدوین شده و چشم‌انداز روشنی برای تعاونی در سال آینده پیش‌بینی می‌شود. یکی از نقیصه‌های شرکت تعاونی در گذشته مسئله اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و بازاریابی بود که در زمینه‌های مزبور تعاونی امکانات و مقدمات برای تجهیز سایت فعال و ایجاد روابط مستمر با اعضاء را فراهم آورده و قرار است در کنار آن نشریه داخلی برای چاپخانه‌داران تولید و به صورت ماهانه توزیع شود.
 
 گروه‌ها و کانال‌های تعاونی در فضای مجازی نیز با تلاش بیشتر در اطلاع‌رسانی فعالیت خواهند کرد. اخذ نمایندگی‌های خارجی و داخلی به ویژه در زمینه توزیع مرکب، الکل ایزوپروپیل و سلفون حرارتی در سال 1401در دستور کار قرار خواهد گرفت و گردش مالی سال 1401 بیش از 2 برابر سال 1400 خواهد بود.
 
تامین و تهیه مواد اولیه برای اهالی صنعت چاپ از جمله مهمترین مولفه‌های مربوط به تولید محصولات چاپی است که در این زمینه شرکت تعاونی همیشه نقش موثر ایفا کرده و در آینده نیز باید با رویکردی فعال‌تر نسبت به بهبود و ارتقای آن تلاش کند.
 
در این زمینه اما انتظار شرکت تعاونی از دولت حمایت و ایجاد سهولت در واردات و سپردن توزیع کالا به شرکت تعاونی چاپخانه‌داران است که مهمترین اقدام در این زمینه مسئله توزیع کاغذ تحریر است. متاسفانه در سالیان گذشته تعاونی چاپخانه‌داران مورد یاری و حمایت متولی چاپ قرار نگرفته اما حضور مسئولان جدید که علاقه‌مندی و دلبستگی بیشتری به صنعت چاپ از خود نشان داده‌اند اعضای شرکت تعاونی را امیدوارتر از گذشته کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها