دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی کرمان منعقد شد

کرمان- به منظور ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تفاهم نامه همکاری مشترکی بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، رضا رضایی گفت: این تفاهم‌نامه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش و همدلی در زمینه فراهم‌سازی زمینه مطالعه برای آحاد جامعه و تولید فکر و افزایش معلومات عمومی، رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی و نیز جایگاه آموزش و پرورش در فراگیر کردن مطالعه هدفمند و ترویج فرهنگ مطالعه بین دانش آموزان و معلمان منعقد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: انجام وظیفه الهی و تحقق رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص توسعه امر کتاب‌خوانی، هم‌افزایی در فعالیت‌ها و اجرای فعالیت‌های فرهنگی - پرورشی مشترک با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، استفاده از ظرفیت و امکانات علمی آموزشی و فرهنگی طرفین و توسعه همکاری‌های متقابل در استان از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

وی با اشاره به تعهدات دو طرف تصریح کرد: تبلیغ، اطلاع رسانی و همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی ترویجی کتابخانه های عمومی در مدارس سطح استان مطابق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش، تقدیر از مدیران و معلمان مدارسی که بیشترین فعالیت را در ترویج و توسعه کتابخوانی در مدارس دارند، تاکید بر انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه کتاب و معرفی کتب مفید توسط دانش آموزان در ساعات دروس انشا و ادبیات، فراهم‌آوری زمینه حضور کتابداران در نشست‌های اولیا و دانش آموزان به منظور فعالیت های ترویجی کتابخوانی مطابق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش از تعهدات آموزش و پرورش استان در پی اجرایی شدن این تفاهم نامه است.

امکان سنجی راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در مجتمع‌های آموزشی

احمد وفایی هم ضمن تبیین و تشریح برنامه های کتابخوانی بیان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان متعهد می‌شود امکان‌سنجی راه اندازی کتابخانه مشارکتی در مجتمع‌های آموزشی و مراکز دانشگاهی وابسته به اداره کل آموزش و پرورش طبق دستورالعمل‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را فراهم، همچنین آموزش‌های مورد نیاز  کتابداری را به کتابداران شاغل در کتابخانه‌های مدارس در سطح استان ارائه کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان افزود: انجام فعالیت های فرهنگی، نشست‌های کتاب خوان، جلسات رونمایی از کتاب و... در مدارس با اخذ مجوزهای لازم از واحدهای مرتبط در نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش، ارسال پوستر و اقلام فرهنگی و تبلیغی کتابخانه ها به مدارس سطح استان طبق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش و عضویت خانواده‌های فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان در کتابخانه های عمومی استان در بازه‌های زمانی اعلام شده از سوی نهاد کتابخانه‌ها از دیگر تعهدات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این تفاهم نامه است.

به گزارش ایبنا، جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین ادارات کل آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی استان در سالن کنفرانس شهید جعفری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها