سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
خانه کتاب و انجمن سینمای جوانان ایران تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

موسسه خانه کتاب و انجمن سینمای جوانان ایران به مناسبت برگزاری سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و بیست‌و‌هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) این تفاهم‌نامه با هدف استقبال جوانان علاقه‌مند به کتاب و سینما، رشد کمی و کیفی فیلم‌های اقتباسی، آموزش و ایجاد امکان تولید آثار مشترک، شناسایی فیلم‌سازان جوان، تشویق و ترغیب فیلم‌سازان به بهره‌برداری از ادبیات غنی فارسی، تهیه و تولید فیلم اقتباسی با هدف رشد و بالندگی فرهنگ، هنر و ادب ایران زمین امضاء شده است.
 
براساس این تفاهم‌نامه، بخش ویژه «کتاب و سینما» به منظور رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در فراخوان سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از سوی انجمن سینمای جوانان ایران اعلام می‌شود.
همچنین، در «سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» از فیلم‌های داستانی، مستند و پویانمایی تولیدشده با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، اقتباس ادبی، پاسداشت، سرگذشت و سرنوشت مؤلفین و ناشرین تجلیل می‌شود. در این زمینه، کتاب و کتاب‌خوانی و یا اقتباس از یک کتاب می‌تواند محوریت موضوع آثار باشد و اقتباس از آثار ایرانی و اسلامی در اولویت قرار دارد.
 
موسسه خانه کتاب در این بخش، به بهترین فیلم دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۷میلیون تومان، به فیلم دوم دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان و به فیلم سوم دیپلم افتخار و مبلغ ۳ میلیون تومان اهداء می‌کند.

نامگذاری سومین روز جشنواره به نام روز «کتاب و سینما»، برگزاری مراسم شب کتاب و سینما در سالن پردیس جشنواره و رونمایی از کتاب‌های چاپ شده انجمن در مراسم کتاب و سینما از دیگر موارد این تفاهم نامه است.

جایزه اول بخش «کتاب و سینما» ۲۴ آبان ماه؛ روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار همزمان با هفته کتاب و روز اختتامیه به فیلم برتر اهدا خواهد شد و دو جایزه دیگر در مراسم «کتاب و سینما» اهدا می شود.

موسسه خانه کتاب به سه فیلم برتر۱۵۰ میلیون ریال جایزه اهدا می کند و برای بهتر و بیشتر دیده شدن فیلم‌های بخش «کتاب و سینما» و اثرگذاری بهینه بر مخاطبان؛ کلیه فیلم‌های این بخش در سانس‌های بخش ملی اکران خواهد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، نمایشگاه تخصصی«کتاب و سینما» به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی با نگاه و ترسیم چشم‌اندازی برای نوجوانان و جوانان با موضوع فیلمنامه اقتباسی و استفاده بهینه از گنجینه‌ ادبی‌ غنی و پرارزش‌ اسلامی ـ ایرانی توسط انجمن  سینمای جوان و انتشارات آبان برگزار می‌شود.

همچنین، در این تفاهم‌نامه مقرر شد کارگاه‌های تخصصی «اقتباس و شناخت داستان کوتاه» برگزار شود و به جوانان فیلمساز برای خرید کتاب در نمایشگاه تخصصی «کتاب و سینما» تخفیف اختصاص داده شود.

موسسه خانه کتاب و انجمن سینمای جوانان ایران از سال ۱۳۹۴همکاری‌های دوجانبه‌ای در «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» دارند.  

«سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه  ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها