شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵
نقش عدالت در توسعه جامعه

نويسنده حوزه دين، كتاب «نقش عدالت در توسعه جامعه»را اثري كاربردي خواند و گفت: اين اثر به بررسي تاثيرات عدالت در جامعه مي‌پردازد و راه‌هاي رسيدن به يك نظام قانونمند عادلانه را براي مخاطب با ذكر مصاديق برمي‌شمارد./

عاليه جهانشاهي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،
گفت: كتاب «نقش عدالت در توسعه جامعه» تاثيرات عدالت در جامعه را همراه راه‌كار‌هاي عدالت محوري جامعه بررسي مي‌كند و رسيدن به عدالت را در گرو وظايف مردم و مسوولان براي رسيدن به عدالت توضيح مي‌دهد.

وي افزود: بررسي مفهوم عدالت، نخستين موضوع مورد بحث است كه در ادامه آن، چگونگي شكل‌گيري نظام عادلانه اجتماعي را بر پايه آن شرح مي‌دهد و تاثير آن را برگرايش‌هاي مردم برمي‌شمارد و نوع عملكرد نظام عدالت‌پيشه را كه مي‌تواند خواستگاه‌ها و ايده‌آل‌ها را در جامعه رقم بزند، شرح مي‌‌دهد.

جهانشاهي در ادامه گفت: در اين كتاب همچنين ظلم را به عنوان نقطه مقابل عدالت، مورد بحث قرار مي‌دهد و هريك از مفاهيم و مصاديق را به طور كامل بيان و سپس قانون نظام‌مند عدالت محور را بازگو مي‌كند.

وي درباره منابع اثر تصريح كرد: در تاليف اين كتاب، از منابع مختلف اسلامي استفاده و با محور عدالت در توسعه جامعه جمع‌آوري شده است. هرچند كه در اين زمينه كتاب‌هاي بسياري تاليف شده اند، اما اين كتاب مباحث را به صورت جامع و به دور از پراكنده‌گويي پيش روي مخاطب قرار مي‌دهد.

جهانشاهي افزود: اين كتاب مي‌تواند اطلاعات جامعي را درباره عدالت پيش روي مخاطب قرار دهد و به همين دليل براي تمامي اقشار جامعه مفيد و قابل درك است.

وي در پايان گفت: كتاب «نقش عدالت در توسعه جامعه» در 109 صفحه تاليف شده و به قيمت 17000 ريال از سوي انتشارات سميع منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط