شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۱
«فرزندان هورین» در ایران متولد می‌شوند

آخرین کتاب منتشر شده از جی.آر.آر تالکین، نویسنده بریتانیایی خالق «ارباب حلقه‌ها» که در سال جاری میلادی توسط پسر او جمع آوری و منتشر شد، همزمان با سی‌و‌چهارمین سالمرگ این نویسنده در ایران منتشر می‌شود. این کتاب در ماه‌های اخیر از پرفروش‌ترین کتاب‌های کشورهای انگلیسی زبان بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فرزندان هورین» (the children of Hurin)، آخرین اثر منتشر شده از جان رونالد روئل تالکین، زبان شناس و نویسنده بریتانیایی، به زودی به بازار کتاب ایران عرضه خواهد شد.

این کتاب در سال جاری میلادی توسط پسر تالکین جمع آوری و منتشر شده است و هفته‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ایالات متحده امریکا و سایر کشور‌های انگلیسی زبان قرار داشته است.

فرهاد سیدلو «فرزندان هورین» را از زبان آلمانی به فارسی ترجمه کرده و نام «داستان بچه‌های هورین» را برای آن برگزیده است.

این کتاب که مراحل ترجمه، بازخوانی و دریافت مجوز آن سپری شده است به زودی توسط انتشارات هستان و پیام امروز، به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود.

این در حالی است که فردا، یازدهم شهریورماه، برابر با دومین روز از ماه سپتامبر سال 2007 میلادی، سی‌و‌چهارمین سالروز مرگ تالکین است.

فیلسوف عصاره‌پور، مدیر انتشارات هستان در این مورد به خبرنگار "ایبنا" توضیح داد : همزمانی انتشار این کتاب با سالمرگ تالکین اتفاقی بوده است. ما مدتی است که انتشار «داستان بچه‌های هورین» را پیگیری می‌کنیم و هم اکنون این کتاب مراحل واپسین چاپ را سپری می‌کند.

جان رونالد روئل تالکین (زاده ۳ ژانویه سال ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین، افریقای جنوبی) نویسنده و زبان‌شناس انگلیسی و نویسنده کتاب‌های «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها است».

او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبانشناسی تاریخی (فیلولوژی) در دانشگاه آکسفورد بود. تالکین علاوه بر رمان شناخته شده «ارباب حلقه‌ها»، آثار داستانی دیگری به نامهای «سیلماریلیون»،«ماجراهای تام بامبادیل»، «هابیت» و چند داستان دیگر نوشته‌است.

وی علاقه وافری به ساختن زبان‌های علمی و تخیلی دارد و از او به عنوان فردی نام می‌برند که 15 زبان مختلف خلق کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط