چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۰
دنیای خیالی «ارباب حلقه‌ها» در «سیلماریلیون» آغاز شده است

«سیلماریلیون» اثری از جی.آر.آر تالکبن، خالق رمان «ارباب حلقه‌ها» با ترجمه رضا علیزاده، در هفته جاری به کتاب فروشی‌ها عرضه می‌شود. این نویسنده، افسانه‌های شکل دهنده «ارباب حلقه‌ها» را در این کتاب شرح داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سیلماریلیون» نوشته‌ای از جی.آر.آر تالکین، نویسنده ایرلندی خالق کتاب ارباب حلقه‌ها، در هفته جاری به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود.

رضا علیزاده،‌ مترجم این کتاب به خبرنگار "ایبنا" گفت: تالکین با نگارش این داستان، به شرح ریشه‌های اسطوره‌ای رمان ارباب حلقه‌ها پرداخته است؛ به شکلی که خواننده علاوه بر مطالعه یک داستان جذاب، با تاریخ افسانه‌ای «سرزمین میانه» و چگونگی پیدایش نژاد‌های تخیلی «ارباب حلقه‌ها» آشنا می‌شود.

مترجم «ارباب حلقه‌ها» ادامه داد : دنیای خیالی تالکین در این کتاب به ابتدای آفرینش خود نزدیک شده است و این نویسنده رویا پرداز، با تخیل جادویی خود خواننده را به شگفتی می‌اندازد.


جان رونالد روئل تالکین (زاده ۳ ژانویه سال ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین، افریقای جنوبی - درگذشته ۲ سپتامبر سال ۱۹۷۳ میلادی)، نویسنده و زبان‌شناس انگلیسی و نویسنده‌ٔ کتاب‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها است.

او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبانشناسی تاریخی (فیلولوژی) در دانشگاه آکسفورد بود. تالکین علاوه بر رمان شناخته شده «ارباب حلقه‌ها»، آثار داستانی دیگری به نامهای «سیلماریلیون»،«ماجراهای تام بامبادیل»، «هابیت» و چند داستان دیگر نوشته‌است.

وی علاقه وافری به ساختن زبان‌های علمی و تخیلی داشت و از او به عنوان فردی نام می‌برند که 15 زبان مختلف خلق کرده است.

رضا علیزاده پیشتر کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» (در سه جلد)، «هابیت» و «داستان‌های ناتمام» را از این نویسنده، به فارسی ترجمه و منتشر کرده است.

«سیلماریلیون» در روز‌های آینده، در 620 صفحه و با 6000 تومان، توسط انتشارات روزنه به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود. این کتاب با شمارگان 3000 جلد منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها