یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶
جشنواره داستان برگزيده انقلاب اسلامي امسال برگزار مي‌شود

به گفته محمد رضا سرشار، دبير علمي جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، در سال‌جاري قرار است جشنواره «داستان برگزيده انقلاب اسلامي» به همت موسسه خانه كتاب برگزار شود. اين جايزه در دو بخش بزرگسال و كودک و در دو قالب داستان بلند و كوتاه برگزار خواهد شد.\

سرشار به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين جشنواره قرار بود در سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شود كه بنا به دلايلي به تاخير افتاد.

وي ادامه داد: نخستين جلسه مقدماتي اين جشنواره با حضور اعضا برگزار شد و مباحث كلي اين جايزه مورد بحث و برسي قرار گرفت.

دبير علمي جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، افزود: در اين جشنواره بهترين داستان بلند و كتابی كه درباره انقلاب اسلامي باشد معرفي خواهند شد.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه در اين جلسه درباره آثار دفاع مقدس و حضور آن‌ها در اين جشنواره بحث شد، تصريح كرد: نمي‌توان هر اثر دفاع مقدس را در حوزه آثار انقلاب اسلامي نيز قلمداد كرد، مگر آنكه داستان از از زمان انقلاب تا سال‌هاي دفاع مقدس نيز ادامه داشته باشد.

به گفته سرشار فهرست آثار منتشر شده در ۳۰ سال گذشته نيز در اختيار اعضا قرار گرفته و دومين جلسه اين جشنواره نيز به زودي برگزار خواهد شد.

سرشار در ادامه تصريح كرد: اين جايزه در دو بخش بزرگسال و كودك و نوجوان و در دو قالب داستان بلند و كوتاه برگزار خواهد شد.

از همه نويسندگاني كه داستان بلند و كوتاه درباره انقلاب اسلامي دارند که تا 22 بهمن سال 1387 در قالب كتاب يا در يكي از مطبوعات منتشر شده، دعوت شده تا آثارشان را به موسسه خانه كتاب ارسال كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها