یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
نمایشگاه کتاب تهران کارکردهای بیشتری نسبت به گذشته دارد

هرمزگان - رئیس دانشکده علوم زیستی دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: علی‌رغم وجود فضای مجازی، نه تنها از ارزش و اهمیت نمایشگاه کتاب کاسته نشده، بلکه کارکردهای متفاوت بیشتری نیز پیدا کرده‌است.

خسرو خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از ارزشمندی و نوستالژی بودن نمایشگاه کتاب و تاثیرگذاری آن در مهندسی اجتماعی و دورهمی دوست داشتنی جامعه ادبی و فرهنگی ایران سخن گفت.

این استاد دانشگاه افزود: در گذشته همه اطلاعات تحقیقی ما به کتاب استناد می‌شد و منبع موثق دیگری به جز آن نداشتیم، بنابراین هم کتاب، دوست و رفیق مان بود و همه در امور تحصیلی و فراگیری دانش‌های مختلف یاری رسان صدیق ما بود.

این مولف هرمزگانی ادامه داد: علی‌رغم فضای مجازی، دسترسی به رایانه و اینترنت، در دسترس بودن کتاب‌های صوتی، رادیویی، پادکست، پی‌دی‌اف و … باز هم جایگزینی برای نسخه کاغذی کتاب و نمایشگاه‌ها نیامده است و از ارزش و اهمیت نمایشگاه کتاب کاسته نشده است بلکه کارکردهای متفاوت بیشتری نیز پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه‌های کتاب پر از انرژی مثبت و دلپذیر هستند. قرار گرفتن کتاب‌ها با موضوعات مختلف در کنار هم حس بسیار خوبی ایجاد می‌کند. ارتباط گرفتن با جامعه فرهیخته کتابخوان، نویسنده و پژوهشگر، ناشر و … احساس ارزشمندی به انسان می‌دهد.

خواجه با تاکید بر اینکه یک بار رفتن به نمایشگاه کتاب کم است، گفت: همیشه حداقل دوبار به نمایشگاه کتاب می‌روم. یک بار احیاناً با دانشجوها یا به تنهایی و یک بار نیز با خانواده حتماً به نمایشگاه خواهم رفت.

رئیس دانشکده علوم زیستی دانشگاه تربیت مدرس تهران در خصوص خرید کتاب هم گفت: یا از طریق خرید اینترنتی کتاب‌های مدنظر دانشکده را سفارش می‌دهیم و یا فهرست کتاب‌های منتخب را به کارپرداز سفارش می‌دهیم و او کتاب‌ها را خریداری و در اختیار کتابخانه بزرگ دانشگاه قرار خواهد داد.

به گزارش ایبنا، خسرو خواجه دارای بالاترین جایزه بنیاد علمی نخبگان و دانشمندان سرآمد یک درصد جهانی را کسب کرده است. وی دارای بیش از ۴۰۰ مقاله ISI و پژوهشی و مؤلف و مترجم بیش از ۱۰ عنوان کتاب و مجری طرح‌های مختلف پژوهشی و فناوری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط