شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
نوقلمان در شیراز به خانه شعر و ادبیات خاتم آمدند

فارس- در جریان برپایی محفل خانه شعر و ادبیات خاتم؛ نوجوانان، نوقلمان، جوانان و اهالی شعر و ادبیات، در تالار گفتگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گرد آمدند و علاوه بر جمع خوانی اشعار، مهمان دفتر شعر شاعر نام آشنا محمد رسولی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، خانه شعر و ادبیات خاتم، که نام آن از طرفی متبادر کننده اصالت و ارزش والای خاتم شیراز است، محفل اهالی شعر و ادب استان فارس را در توضیح یک سطری خود جای داده که هسته اولیه آن متشکل از جوانان دغدغه مند حوزه ادبیات است که با هدف ایجاد فضای رشد استعدادهای درخشان ادبی جوانان و نوجوانان سراسر استان تشکیل شده است.

شاید مهمترین وجه تمایز این مجموعه، تکیه بر تشکیل مردمی و خودجوش آن و بر اساس احساس نیاز فضای ادبی شهر شیراز و سایر نقاط استان، توسط عده ای جوان است که خود سابقه حضور در میدان‌های پرورش استعداد را داشتند و تصمیم گرفتند فضایی ایجاد کنند که امکان استفاده ی سایر هم استانی هایشان نیز فراهم گردد.

قطعاً اولین گام در این مسیر، ثبات جلسات مستمر و مداوم انجمن شعر خواهد بود و در ادامه به برگزاری سایر ایده ها و برنامه هایی که در افق و چشم انداز متصور است، می‌رسیم.

عصر شعر شبیه که بمناسبت روز جوان، برگزار شد، درواقع نقطه آغاز و امید که حسن مطلع این مسیر ستودنی نام گرفت که در جریان این برنامه، نوجوانان، نوقلمان، جوانان و اهالی شعر و ادبیات، گرد هم جمع آمدند و علاوه بر جمع خوانی اشعار، مهمان دفتر شعر شاعر نام آشنا محمد رسولی از تهران بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها