جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
دومین نشست ادبی «پسینی دلگشا باشعر حافظ» برگزار شد

فارس- دبیر اجرایی گروه فرهنگی «شاهدان شیراز»، از برپایی دومین نشست از سلسله جلسات هفتگی «پسینی دلگشا با شعر حافظ» در گذر تاریخی «نصیرنظام» شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، در این برنامه که شامگاه پنجشنبه برگزار شد جمعی از حافظ دوستان شیرازی گردهم آمدند تا با خوانش اشعاری از دیوان خواجه اهل راز حافظ شیرازی ملقب به لسان الغیب و ترجمان الاسرار به بیان ویژگی های شعری وی و ذکری از شاعران و مفاخر هم عصر با حافظ و تاثیر پذیرفتگان از اشعار عرفانی و غزلیات عاشقانه او بپردازند.

در ادامه این مراسم پژوهشگر تاریخ و تمدن فارس و مجموعه دار فرهنگی بیان کرد: بافت تاریخی شیراز و خانه های سنتی احیا و مرمت شده در این محدوده فرصت خوبی برای بازیابی تاریخ و فرهنگ کهن شیراز است و ذکر جمال جهانشهر شیراز در بیان و شعر جمیل شاعرانش و یادآوری افتخارات این شهر پرکرشمه و ناز در دوره های مختلف تاریخی مهم است.

سید محی الدین حسینی ارسنجانی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های هفتگی و ماهانه گروه فرهنگی شاهدان شیراز در عمارت تاریخی نصیر نظام کمکی برای شناخت بهتر و رفت و آمدهای بیشتر دوستداران شیراز در مجموعه ۳۶۰ هکتاری بافت تاریخی و فرهنگی این شهر چونان بهشت خواهد بود.

دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز همت و درایت و حمایت همه جانبه خاندان رفیع و نجیب رفیعی راد در برپایی رویداد های فرهنگی، هنری و ادبی بافت تاریخی شیراز را ارج نهاده و تلاش ایشان در تجلیل از مفاخر بزرگ و معاصر شهرمان را ستودنی و ارزشمند دانست.

نشست سوم حافظ خوانان چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ است

سخنرانی ناصر رحمتی نویسنده چندین عنوان کتاب در حوزه تاریخ و فرهنگ زرقان و شیراز پیرامون تاریخچه مقبره حافظ و حافظیه، خوانش شعرهای محلی از زنده یاد دکتر بیژن سمندر و دیگر شاعران فقید شیراز توسط حمید حفیظ، شیراز پژوه به همراه خوانش اشعاری از حضرت حافظ علیه الرحمه توسط تعدادی از بانوان از جمله درکی، خلیلی، نگهداری و… از حافظ خوانان و حافظ دوستان شیرازی، توضیحات بانو محمدی دبیر اجرایی برنامه پسینی دلگشا با شعر حافظ درباره برنامه های آتی گروه ادبی راد شیراز، اجرای موسیقی سنتی با هنرمندی خلاقانه اشکان شاه محمدی (خواننده و نوازنده)،پوریا منتظر (خواننده) و پیام شمسی (سنتور نواز)،تفال بر دیوان خواجه حافظ شیرازی توسط هما ایرانپور و لیلا معدلی، اهدای هدایا به بهترین خوانشگران شعر حافظ از دیگر برنامه های دور دوم رویداد فرهنگی و ادبی «پسینی دلگشا با شعر حافظ» در عمارت تاریخی نصیر نظام شیراز واقع در کوچه ۱۱ از خیابان کریمخان زند، انتهای بازارچه فیل بود.

به گزارش ایبنا؛ سومین نشست هفتگی حافظ پژوهان و حافظ دوستان شیرازی از ساعت ۱۶ تا ۱۹ چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ در مجموعه گردشگری عمارت تاریخی نصیرنظام شیراز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها