دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
۷۵ عنوان کتاب غزل از شاعران ایران به دوسالانه منزوی ارسال شده است

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: براساس آمارهای موجود ۷۵ عنوان کتاب غزل از شاعران ایران به دوسالانه منزوی ارسال شده است.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی که تا پایان دی ماه در استان برگزار خواهد شد؛ دوسالانه غزل حسین منزوی است.

وی با اشاره به اینکه پس از پایان مهلت ارسال آثار بیش از ۵۰۰ شاعر و نویسنده در این رویداد ملی ثبت نام کردند، گفت: با توجه به غنای و اعتبار بالای جشنواره فقط در حوزه کتاب ۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در مقایسه با دوره قبل ۳ برابر شده است، اضافه کرد: این امر نشان از تبلیغات خوب در حوزه برگزاری جشنواره و همچنین استقبال علاقه‌مندان برای شرکت در آن است.

حسنی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی داوری به صورت الکترونیک انجام شده است، گفت: طبق قانون این دوسالانه در مراسم اختتامیه از آثار برتر در هر بخش با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر خواهد شد.

وی همچنین از ساخت یادبود منزوی در استان خبر داد و افزود: البته این موضوع از سال‌های قبل آغاز شده و تاکید ما بر این است که یک یادبود درخور شان این شاعر ساخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم فرهنگ و ارشاد استان ساخت یادمان برای بزرگان فرهنگی و هنری استان است، گفت: همزمان با یادبود منزوی در سهرورد هم ساخت یادبود سهروردی آغاز شده است.

حسنی با تأکید بر تکریم بزرگان در این حوزه افزود: وجود هزاران شاعر در طول تاریخ پرافتخار این کشور همچون سعدی، مولانا، حافظ و …آمدند و رفتند و آثار آنها و نامشان در تاریخ کشور جاودانه ماند که استان زنجان نیز سهم خوبی در این بخش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط