شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
هدف جشنواره «صَلَی» بیان احساسات شاعران نسبت به جایگاه امامزاده سیدصلاح‌الدین محمد(ع) است

ایلام- دبیر ادبی چهارمین جشنواره شعر و متن ادبی صَلَی گفت: هدف اصلی این جشنواره، بیان هنرمندانه احساسات شاعران و ادیبان نسبت به جایگاه امامزاده سیدصلاح‌الدین محمد(ع) است.

سیداحمد آبساران، شاعر آئینی و دبیر ادبی چهارمین دوره جشنواره شعر و متن ادبی صَلَی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: ارادت قلبی ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت چنان در تاریخ اسلام متجلی است که نیازی به برهان و اثبات ندارد و علاقه و ارادت شگرف مردم ما به امامزادگان عزیز نیز در راستای تکریم جایگاه آسمانی اهل بیت و فرزندان پاک ایشان بوده و خواهد بود، هر قدمی در این مسیر برداشته شود در واقع تبیین جایگاه امامت و ولایت در مذهب حقه تشیع است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره شعر و متن ادبی صلی، بیان هنرمندانه احساسات و عقاید شاعران و ادیبان نسبت به جایگاه امامزاده واجب التعظیم حضرت سید صلاح‌الدین محمد (ع) است.

آبساران با اشاره به ضرورت برگزاری این جشنواره گفت: فراهم کردن عرصه تکریم و ارادت شاعران و نویسندگان به آن آستان مقدس، شکوفایی استعدادهای جوان و نوجوان و شناخت و معرفی و تجلیل از صاحبان ذوق و اندیشه که در این مسیر مقدس قلم زده اند، از اهداف دیگر این جشنواره است.

دبیر ادبی این جشنواره گفت: چهارمین دوره جشنواره شعر و متن ادبی صلی به همت مرکز فرهنگی هنری افق امامزاده سیدصلاح الدین محمد (ع) با مشارکت انجمن ادبی نوید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه عمومی امیرکبیر شهرستان آبدانان برگزار می شود.

سراینده مجموعه «مسافر بی‌چمدان ترمینال جنوب» تصریح کرد: چهارمین تجربه ما در این زمینه به لطف اطلاع رسانی خوب و افزایش کمی و کیفی جوایز با استقبال خیلی خوب شاعران و نویسندگان شهرستان آبدانان و شهرهای همجوار روبه رو شده و نظر به مردمی بودن جشنواره، همه گروه های سنی بی هیچ محدودیتی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: با نگاهی گذرا به آثار رسیده به دبیرخانه و افزایش کمی و کیفی اشعار و دلنوشته‌ها پیش‌بینی می‌شود معرفی برگزیدگان برای داوران نسبت به دوره‌های قبل، سخت تر باشد، زیرا آثار بسیار زیبا و فاخری از شاعران توانا و نام آشنا به دبیرخانه ارسال شده که داوری و انتخاب برگزیدگانِ نهایی جشنواره را سخت‌تر کرده است.

وی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ۱۰ دی ماه است و پس از داوری، آئین اختتامیه، ۲۳ دی ماه همزمان با میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) در صحن مطهر امامزاده سیدصلاح الدین محمد (ع) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها