سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
«جورج و کلید مخفی کهکشان» را در کتابفروشی‌ها پیدا کنید

کتاب «جورج و کلید مخفی کهکشان» نوشته استیون هاوکینگ با ترجمه محمد حاج‌زمان از سوی انتشارات پریان روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «جورج و کلید مخفی کهکشان» نوشته استیون هاوکینگ، کیهان‌شناس مشهور است که برای نوجوانان نوشته شده است. این کتاب را محمد حاج‌زمان ترجمه کرده و انتشارات پریان منتشر کرده است.

داستان درباره پسربچه‌ای به نام جورج است. جورج در پی یک اتفاق با همسایه‌های جدیدشان - آنی و پدر دانشمندش اریک - آشنا می‌شود و کلیدی مخفی را پیدا می‌کند که او را به سفری هیجان‌انگیز به فضا می‌برد!

اریک هوشمندترین کامپیوتر جهان را دارد که می‌تواند جورج و دوستانش را به هرجای کهکشان ببرد. به سفرهایی پرخطر و در عین حال جذاب در منظومه شمسی و فراتر از آن؛ اما در این بین شخص دیگری هم هست که می‌خواهد به این ابر کامپیوتر دست پیدا کند؛ کسی که تشنه قدرت است و می‌خواهد جورج و آنی را به یک سیاه‌چاله بفرستد.

«جورج و کلید مخفی کهکشان» کتابی پر از اطلاعات واقعی درباره فضا و عالم هستی است.

استیون هاوکینگ به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین فیزیکدانان نظری تاریخ شناخته می‌شود. مردی که با وجود سخت‌ترین شرایط قابل تصور برای هر آدمی، ناامید نشد و با انگیزه به راهش ادامه داد. او دقیقاً ۳۰۰ سال بعد از مرگ ستاره‌شناس بزرگ گالیله و در بحبوحه جنگ جهانی دوم در انگلستان به دنیا آمد و در سالگرد تولد آلبرت انیشتن از دنیا رفت.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

وقتی جورج چشمانش را باز کرد، سیاره غول‌آسای زردرنگی را با کمربندی از حلقه‌ها دید که در آسمان تاریک پیش رویشان بالا می‌آمد. دنبال جایی که از بالای آن بشود حلقه‌ها را ببیند، شروع به دویدن روی دنباله‌ها کردند. از آن فاصله حلقه‌ها شبیه روبان‌هایی نرم بودند. رنگ بعضی‌هایشان مثل خود سیاره زرد روشن و باقی‌شان تیره‌تر بودند. آنی گفت: «اون زحله، و من اول دیدمش.»

جورج گفت: «خودم می‌دونم چیه. در ضمن منظورت چیه که تو اول دیدی‌اش؟ من جلوت هستم. من اول دیدمش!»

انتشارات پریان کتاب «جورج و کلید مخفی کهکشان» نوشته استیون هاوکینگ را با ترجمه محمد حاج‌زمان در ۳۲۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۲۵۵ هزار تومان منتشر کرده است.