سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
قصه باید با شخصیت قصه‌گو تناسب داشته باشد

البرز - یک مدرس قصه‌گویی معتقد است که صداقت ستون قصه‌گویی است و مخاطب توقع دارد قصه با ویژگی‌های قصه‌گو همخوانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری گتاب ایران (ایبنا) در کرج، سولماز صادقزاده نصرآبادی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست آموزش قصه‌گویی که به منظور بررسی متن و شیوه اجرای قصه‌گویی قصه‌گویان داوطلب شرکت در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و به همت انجمن قصه‌گویی استان البرز برگزار شده بود با اشاره به اهمیت جشنواره قصه‌گویی در کانون، گفت: جشنواره بهانه‌ای است تا اجاق قصه که تاکنون به همت پیشینیان ما روشن مانده، با همت ما و نسل‌های بعدی روشن مانده و تربیت نسل‌ها بر اساس قصه‌ها ادامه پیدا کند.

این مدرس قصه‌گویی خطاب به مادران حاضر در جمع گفت: شاید قصه‌گویی برای ما کانونی‌ها از فعالیت‌ها و در چهارچوب وظایف اداری‌مان‌باشد اما حضور شما عزیزان که با انگیزه و علاقه شخصی و وقت‌گذاری ویژه در این نشست حاضر شده‌اید. برایمان مغتنم است.

وی خطاب به جمع حاضر گفت: شما با استفاده از این ابزار می‌توانید ارتباط بهتری با فرزندان خود برقرار کرده و فرزندان‌تان را جوری بار بیاورید که بهترین نسخه زندگی خودشان باشند.

توجه به علامت‌های بصری هر فرهنگ و شناخت و استفاده از نمادهای فرهنگی فرازبانی متناسب و عدم استفاده از نمادهای دیگر کشورها در قصه‌های ایرانی، تقسیم نگاه چشمی، توجه به صحنه و فضا در قصه‌گویی، توجه به بُعد عاطفی قصه به عنوان برجسته‌ترین بُعد قصه که می‌تواند احساس مخاطب را درگیر کند، اهمیت گوش دادن فعال در قصه‌گویی، به کار بردن واژگان مفید در قصه‌گویی، توجه به عدم تقلید صدا و صداسازی، از جمله ویژگی‌های اصلی قصه‌گو بود که توسط این قصه‌گو، مطرح شد.

صادقزاده نصرآبادی در بخش دیگری پس از تماشای چند قصه اجرا شده توسط مربیان و قصه‌گویان بخش آزاد کانون گفت: قصه باید با شخصیت قصه‌گو تناسب داشته باشد.

وی همچنین افزود: صداقت ستون قصه‌گویی است و مخاطب توقع دارد قصه با ویژگی‌های قصه‌گو همخوانی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها