دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۰
«جزيره خضرا» باز هم پديدار مي‌شود

نشانه‌هايي از ظهور منجي در كتاب«جزيره خضرا در ترازوى نقد» نوشته علامه جعفر مرتضى عاملى با ترجمه محمد سپهري از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جواد آهنگر، دبیر شورای بررسی آثار موسسه بوستان کتاب، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اين كتاب، پژوهشي درباره نشانه‌هاي ظهور منجي عالم بشريت و نيز نقد و بررسي محتواي كتاب‌هاي «بيان‌الائمه»،  «خطبة‌البيان» و «جزيرةالخضرا» است.
 
وي افزود: نويسنده اين اثر مي‌كوشد با بررسي موضوع «مهدويت در اسلام»، برهان‌ها و مصداق‌هاي صحيح را بيان و مطالب تحريف شده اين زمينه را تبيين كند. 

دبیر شورای بررسی آثار موسسه بوستان کتاب تصريح كرد: اين اثر انتقادي ـ پژوهشي در متن خود همراه با ابتكارى بديع به تشريح علائم ظهور مي‌پردازد. 

وي با اشاره به بخشي از مقدمه اين نوشتار خاطر نشان كرد: ظهور يك منجى عدالت گستر و يك مُصلح ستم‏ستيز در آخرالزمان، در ميان پيروان اديان و مكاتب گوناگون به عنوان اصلى مسلّم مطرح است. 

آهنگر گفت: از نكات جالب اين اثر مي‌توان به وجود عقيده‌اي به نام «فتوريسم»، يعنى اعتقاد به ظهور منجى اشاره كرد. اين عقيده‏ در يهوديت به «جوداييسم» مشهور است، در دين زرتشت نيز با عنوان «زوراستريانيسم» شناخته مي‌شود و در مسيحيت نيز پذيرفته شده است.

چاپ ششم كتاب «جزيره خضرا در ترازوى نقد» در شمارگان 1300 نسخه، 258 صفحه و قطع وزيري به زودي روانه بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط