دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
نمایشگاه خوشنویسی اشعار شاعران ملی برگزار شد

زنجان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: نمایشگاه خوشنویسی اشعار شاعران ملی با عنوان «صریر قلم» برگزار شد.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: این نمایشگاه شامل آثار خوشنویسی از هنرمند ابهری « مجید نظری» است که با عنوان «صریر قلم» دائر است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه خوشنویسی مذکور در نگارخانه فرهنگسرای نور ابهر دائر شده است، اضافه کرد: این نمایشگاه تا هفتم شهریورماه ۱۴۰۲ برای بازدید عموم مردم دایر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر افزود: آثار این هنرمند در قالب نستعلیق به تعداد 25 اثر با اشعار شاعران ملی از جمله حافظ، سعدی، شهریار، فرخی یزدی و ... و شاعران ابهر از جمله سعید بداغی، خاکسار ابهری، امیرحسین الهیاری، احمد بخشی، نسرین خانصنمی به صورت قطعه بندی و تذهیب شده به نمایش درآمده است.

صادقی ادامه داد: این هنرمند ابهری دارای مدرک ممتاز خوشنویسی بوده و در سال 99 موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت کارگاه آموزشی و نشست داستان‌نویسی و داستان‌خوانی برای نوجوانان با تدریس مجید ملامحمدی شاعر و داستان نویس کتاب‌های کودک و نوجوان برای نوجوانان نیز دایر است، اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی یکی از زمینه‌های مناسب برای ترغیب نوجوانان و علاقه‌مندان به حوزه داستان و نویسندگی است.

وی تصریح کرد: این کارگاه به صورت گفتگو محور با هدف ایجاد بستری مفید و مناسب برای شناسایی نوجوانان مستعد به نوشتن و آموزش مقدمات داستان‌نویسی در حوزه کودک و نوجوان با تأکید بر لزوم مطالعه و کتابخوانی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها