دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
مؤلفان در بیان وقایع عاشورا از تکرار و تحریف پرهیز کنند

ایلام-معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مؤلفان باید در بیان وقایع عاشورا بر اساس مستندات تاریخی قلم بزنند و مراقب باشند و از تکرار و تحریف پرهیز کنند.

منصور محبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، مؤلفان باید در بیان وقایع عاشورا بر اساس مستندات تاریخی قلم بزنند و مراقب باشند و از تکرار و تحریف پرهیز کنند.
 
وی ادامه داد: هر سال که کتاب بزرگ و فاخر محرم باز می‌شود، برگ برگ این کتاب لبریز از شهامت و حق‌طلبی و دلاوری‌های امام حسین(ع) و یاران باوفا و خاندان معظم و مطهر ایشان است که به ما درس انسان‌سازی می‌دهد.
 
وی ادامه داد: توجه به فرهنگ و فلسفه عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) از مفاهیمی استوار و تاریخی برخوردار است و بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز فرهنگ عاشورا هم چون خونی تازه در رگ‌های انسان‌ها جریان دارد.
 
وی ادامه داد: فلسفه عاشورا، فلسفه‌ای برای خودسازی انسان‌هاست تا با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی آقا امام حسین(ع) در مسیر حق‌طلبی قرار گیریم.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: محرم، ماه تعظیم شعائر اسلامی و مذهبی و کتاب بزرگ انسان‌سازی در طول تاریخ است.
 
وی با اشاره به اهمیت ضرورت تألیف و انتشار کتاب‌های تازه و به دور از تحریف‌های تاریخی در حوزه عاشورا ادامه داد: ناشران و مؤلفان متعهد و جان‌آگاه با انتخاب نگاهی تازه و خلاق و جذاب به مقوله عاشورا و قیام امام حسین (ع) زمینه‌های لازم برای ترویج فرهنگ عاشورایی را مهیا کنند.
 
مؤلف کتاب «شخصیت پردازی در رمان دفاع مقدس» با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ماه محرم و اربعین امام حسین (ع) ادامه داد: تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های این اداره‌کل بر مبنای هم‌افزایی و تشریک مساعی برای تکریم مقام و شأم والای امام حسین (ع) و خاندان و یاران با وفای ایشان و برپایی تاثیرگذار راهپیمایی بزرگ اربعین متمرکز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها