جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
انتشار شماره بیست و شش فصل‌نامه مطالعات ایلام‌شناسی/ چاپ سوم رمان قریه

ایلام - انتشار شماره بیست و شش فصل‌نامه مطالعات ایلام‌شناسی، چاپ سوم رمان قریه، برگزاری محفل ادبی، تا درگذشت مدیرکل اسبق ارشاد استان و... از جمله اخبار فرهنگی و ادبی استان ایلام است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، در این هفته نیز برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی و ادبی در  استان برگزار شد.

شماره بیست و ششم فصلنامه «مطالعات ایلام‌شناسی» منتشر شد

به همت این نشر،به همکاری جمعی از اساتید دانشگاه و پژوهشگران حوزه ایلام‌شناسی و همت و سرمایه‌گذاری نشر زاگرو، شماره بیست‌وششم فصلنامه «مطالعات ایلام‌شناسی» در 172 صفحه و به قیمت 185 هزارتومان منتشر شد.
 
رسانه‌های دارای مجوز از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد به رسمیت شناخته می‌شوند

منصور محبی در دیدار با مدیران مسئول نشریات ضمن قدردانی از فعالیت رسانه‌های استان در امر اطلاع‌رسانی اقدامات دولت گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی رسانه‌های دارای مجوز از سوی این اداره کل برای فعالیت به رسمیت شناخته می‌شوند.
 
مدیران‌کل توسعه کتابخانه‌ها و امورعمرانی نهاد از کتابخانه مرکزی ایلام بازدید کردند

مدیران‌کل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد و امورعمرانی با هدف بازطراحی و بررسی ظرفیت‌های موجود، با هیئت همراه از کتابخانه مرکزی ایلام بازدید کردند.
 
عملیات «کربلای 1» وارد ادبیات کودک و نوجوان شود/ ایلام میزبان 3 عملیات مهم دفاع مقدس

استان ایلام سه عملیات بزرگ در حوزه سرزمینی خود داشته است، عملیات والفجر3، والفجر 5 و عملیات کربلای 1. عملیات کربلای 1 که منجر به آزادسازی مهران شد تأثیر بسزایی در روحیه رزمندگان و خانواده های شهدا داشت به طوری که در تاریخ دفاع مقدس برگ زرینی شد.
 
محفل ادبی «بر قاف قلاقیران» برگزار شد

محفل ادبی «بر قاف قلاقیران» با حضور شاعران، نویسندگان و دوستداران شعر و ادب در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام برگزار شد.
 
بازتعریف برج هنر ایلام ضرورت دارد

سعید خیراللهی، رئیس حوزه هنری استان گفت: برج هنر احتیاج به یک باز تعریف دارد و تکلیف آن در اسناد ملی و استانی نامشخص بوده و همین امر باعث شده ساخت این پروژه به صورت فرسایشی پیش برود که این امری نگران کننده است.
 
رمان «قریه» اثر نویسنده جوان ایلامی، به چاپ سوم رسید

 رمان قریه نوشته محمد مولایی نویسنده ایلامی در انتشارات اندیشه احسان، در 244 صفحه، به چاپ سوم رسید.
 
روز قلم، بهانه‌ای برای آموختن مهارت‌های زندگی است

یوسف گوهری ناشر و مؤلف ایلامی گفت: روز قلم، بهانه‌ای برای آموختن مهارت‌های زندگی و ارزش‌های نهفته در دل آن است.
 
قلم؛ شکوه جاودانه روشن

نویسندگی هنوز به عنوان «شغلی مشخص با امنیت بالا و ماندگار» تعریف نشده و فاقد صنف و رفتارهای اداری و قانونی با اهالی آن است. از این که فضیلت نوشتن، هنوز در تعریف شغل گنجانده نشده، دردی پیر و جان‌کاه است.
 
 
مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام درگذشت

علی محمدنیاکان، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ویراستار و مؤلف پرتلاش پس از تحمل یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت و با بدرقه مردم و اهالی قدرشناس فرهنگ و ادب و هنر و رسانه در خانه ابدی‌اش در قطعه هنرمندان بهشت رضای شهر ایلام آرام گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها