جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
جانمایی ۱۰۰ دستگاه اطلاع‌رسانی لمسی در نمایشگاه کتاب

مدیر فناوری اطلاعات شرکت دیجی‌ساین اظهار کرد: امسال هفتاد دستگاه از این کیوسک‌های لمسی برای اطلاع‌رسانی و 30 کیوسک برای خرید از بخش مجازی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درنظر گرفته شده است.

حمید حائری، مدیر فناوری اطلاعات دیجی‌ساین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در  سی‌ و‌چهارمین نمایشگاه کتاب تهران مستقر شده است، عنوان کرد: این  کیوسک‌های اطلاع‌رسانی از سال 96 در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مستقر شدند؛ این دستگاه‌ها سال اول 20، سال دوم 50 و سال سوم به 70 دستگاه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت دیجی‌ساین با همکاری مؤثر مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای بهره‌برداری بیشتر و بهتر از این کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و کم کردن تراکم صف استفاده از این دستگاه‌ها، امسال تعداد کیوسک‌های اطلاع‌رسانی را 40 درصد افزایش داده است، گفت: دستگاه‌های کیوسک‌های اطلاع‌رسانی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال به 100 دستگاه افزایش پیدا کرده است.
 
حائری درباره جانمایی این کیوسک‌های اطلاع‌رسانی بیان کرد: این دستگاه‌ها در شبستان برای ناشران عمومی، در رواق‌های شرقی و غربی برای ناشران بین‌الملل و دانشگاهی و کودک و نوجوان جانمایی شده است.

مدیر فناوری اطلاعات دیجی‌ساین درباره خدماتی که این دستگاه‌ها و کیوسک‌های اطلاع‌رسانی ارائه می‌کند، گفت: کیوسک لمسی اطلاع‌رسانی امسال دو خدمت اطلاع‌رسانی و خرید از بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران با بن‌های تخفیف از سایت مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به صورت همزمان ارائه می‌کند.
 
حائری افزود: کیوسک‌های اطلاع‌رسانی امسال با استقرار در بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران به‌صورت مانیتورهای ایستاده جانمایی شده‌اند و افراد می‌توانند به‌صورت لمسی نویسنده، ناشر، کتاب مورد نظر و  همچنین آدرس غرفه ناشر مورد نظر خود را در نمایشگاه کتاب پیدا کنند.
 
وی با بیان اینکه امسال 70 کیوسک برای اطلاع‌رسانی و 30 کیوسک برای خرید از بخش مجازی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این افراد می‌توانند فعالیت ثبت سفارش مجازی خود را ازطریق این کیوسک‌ها انجام دهند.
 
حائری با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که هرسال داشتیم، بحث فراهم کردن زیرساخت‌های مربوط به برق، شبکه و اینترنت بود، عنوان کرد: امسال ازطریق همکاری با مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) همکاری‌های بهتری انجام شد و توانستیم کیوسک‌های اطلاع‌رسانی را در بخش‌های مختلف با وسعت بیشتری مستقر کنیم تا میزان دسترسی به این  دستگاه‌ها بیشتر شود.
 
وی با اشاره به اینکه می‌توان در سال آینده با همکاری مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مسئولان مصلا با توسعه زیرساخت‌های برق، شبکه و اینترنت خدمات بیشتری را ارائه کرد، عنوان کرد: بهتر است پیش از شروع نمایشگاه کتاب تهران درباره این کیوسک‌های اطلاع‌رسانی آگاهی‌رسانی بیشتری کرد تا مردم بتوانند با خدمات این دستگاه‌ها بیشتر آشنا شوند. 
 
به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها