جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
اثری در قالب مجموعه مثنوی‌درمانی که مخاطب را با زیست پیامبر اکرم(ص) آشنا می‌کند

این کتاب، یکی از کتاب‌های منتشرشده در قالب مجموعه مثنوی‌درمانی است و واژه «آینه» که برای عنوان آن انتخاب شده، نماد مهربانی است و ما با خواندن این کتاب به نوعی با پیامبر(ص) ارتباط برقرار می‌کنیم. انگار که به زمان زیستن پیامبر (ص) رفتیم یا آن حضرت به دوران زندگی ما آمده است. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم رونمایی از کتاب صوتی «آینه» امروز جمعه 22 اردیبهشت در سالن گوشه نقد سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم که میثاق محرابی نماینده انتشارات شمس‌الشموس و مسیح لهراسبی مدیر اداره کتابخانه‌های مساجد کشور حضور داشتند، میثاق محرابی به عنوان سخنران اول بیان کرد: کتاب صوتی«آینه» جنبه رحمت و مهربانی پیامبر را برجسته کرده و ابیاتی از مثنوی مولانا در آن آمده است.

او گفت: این کتاب، یکی از کتاب‌های منتشرشده در قالب مجموعه مثنوی‌درمانی است و واژه «آینه» که برای عنوان آن انتخاب شده، نماد مهربانی است و ما با خواندن این کتاب به نوعی با پیامبر(ص) ارتباط برقرار می‌کنیم. انگار که به زمان زیستن پیامبر (ص) رفتیم یا آن حضرت به دوران زندگی ما آمده است. 

محرابی ادامه داد: کتابخوان‌ها هگام خواندن این کتاب صوتی فقط اشعار مولانا را نمی‌خوانند، بلکه بیش از پیش با پیامبر(ص) آشنا می‌شوند. این کتاب صوتی به صورت رایگان در اختیار همه قرار نمی‌گیرد و فقط دوستان عضو سایت کانون مساجد می‌توانند به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند.

سخنران دوم این نشست مسیح لهراسبی بود که اظهار کرد: کتاب «آینه» کتابی اخلاقی و مرتبط با سیره پیامبر(ص) است. تقریبا شش هزار نفر با لهجه‌های استانی مختلف در خوانش این کتاب با ما همکاری کردند و مواردی که به دست ما رسید مورد بررسی قرار داده و در نهایت یازده مورد به عنوان یازده فصل انتخاب شد.

او افزود: ما در خوانش کتاب صوتی «آینه» از توانایی گویندگان شناخته‌شده کشور بهره نبردیم، زیرا می‌خواستیم علاوه بر انتشار یک کتاب صوتی، استعدادیابی هم بکنیم.

لهراسبی با اشاره به اینکه در آینده کتاب صوتی «حوض خون» نوشته فاطمه سادات میرعالی را منتشر خواهند کرد گفت: دوستانی که مایل به گویندگی هستند، می‌توانند در خوانش این کتاب صوتی به ما کمک کنند. 

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها