شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
برگزاری دومین دوره دو سالانه غزل منزوی در نیمه دوم سال جاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری دومین دوره دو سالانه غزل منزوی در نیمه دوم سال جاری گفت: این دوسالانه با گرامیداشت یاد و خاطره حسین منزوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، امراله حسنی پیش از ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت حسین منزوی غزلسرای مشهور زنجانی که آرامگاه این شاعر برگزار شد، اظهار کرد: حسین منزوی در کل کشور در حوزه شعر کلاسیک و غزل جایگاه ممتازی دارد و وظیفه ما است که از این جایگاه، حمایت و حفاظت کرده و آن را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه منزوی جایگاه ویژه و ممتازی در غزل دارد، اضافه کرد: در حال حاضر زنجان ادبا و شعرای بسیاری دارد که از شاگردان منزوی بوده و راه او را ادامه می‎دهند و  بسیاری زنجان را با نام منزوی می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری دومین دوره دو سالانه غزل منزوی در نیمه دوم سال جاری گفت: این دوسالانه با گرامیداشت یاد و خاطره حسین منزوی برگزار می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم تعدادی از شاعران و علاقمندان استاد به همراه فرزند، برادر و خواهر و دیگر بستگان ایشان بر مزار آن فقید گرد هم آمدند.

در پایان این مراسم تعدادی از شاعران از جمله رضا اسمخانی، جواد چراغی، ناصر دوستی، علیرضا فرهومند، غزل منزوی، حسین پاکزاد به شعرخوانی پرداختند.

حسین منزوی، غزل سرای برجسته معاصر، در سال ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد. وی از سنین جوانی سرودن شعر را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ به عنوان شاعر خود را مطرح کرد و غزل های او مورد توجه غزل سرایان قرار گرفت.

از منزوی آثار متعددی برجای مانده است که ازآن جمله می توان به کتاب های  «با عشق در حوالی فاجعه»، «از شوکران و شکر»، « با عشق تاب می آورم»، «حنجرهٔ زخمی تغزل» و گزیده اشعار 'از ترمه و تغزل' اشاره کرد.

حسین منزوی در سال ۱۳۸۳ پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل (حسین منزوی) در سه بخش کتاب (مجموعه غزل فارسی و غزل ترکی چاپ شده بین ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)، تک‌اثر (شعر فارسی و ترکی (پنج اثر از هر شرکت‌کننده) و پژوهش (شامل پایان‌نامه و کتاب با موضوع غزل‌های حسین منزوی) برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها