چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
«نیا د‌ه‌ورم مَ بنچینه‌م حه‌واسه» از تجربه های موفق شعر کردی ایلامی است

حدیث حیدربیگی شاعر جوان ایلامی درخصوص تازه‌ترین اثرش گفت: «نیا د‌ه‌ورم مَ بنچینه‌م حه‌واسه» مجموعه دوبیتی است و از نگاه منتقدان شعر کردی، از تجربه‌های موفق شعر کردی ایلامی به‌شمار می‌رود.

حدیث حیدربیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: «نیا د‌ه‌ورم م بنچینه‌م حه‌واسه» که در کردی ایلامی به معنی «سراغم را نگیر، که حوا تبارم» مضامینی عاشقانه دارد و خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان شعر کردی قرارگرفت و قرار است چاپ دوم آن به زودی وارد بازار کتاب شود.

وی در معرفی کوتاه این اثر گفت: این مجموعه از 43 دوبیتی کردی شکل گرفته و حدیث افسرده از تصویرگران جوان ایلامیبا توجه به نمادهای فرهنگ بومی استان ایلام، دوبیتی‌ها را تصویرگری کرده است.
 
وی ادامه داد: پس از انتشار، این مجموعه مورد توجه منتقدان قرارگرفت و نقد و یادداشت‌هایی بر آن از منظر محتوا و ساختار نوشته شده و به قول منتقدان این مجموعه تجربه‌ای موفق در شعر کردی ایلامی است.

وی با اشاره به توفیق این کتاب در ششمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام گفت: مجموعه دوبیتی «نیا د‌ه‌ورم مَ بنچینه‌م حه‌واسه» از سوی داوران بخش ادبیات کردی ششمین دوره جایزه کتاب سال استان برگزیده شد و نشان داد از برخی از معیارهای مناسب برای انتخاب به عنوان کتاب سال استان ایلام در سال 1401 برخوردار بوده است.
 
به گزارش ایبنا، حدیث حیدربیگی متولد 1369، شاعر و نویسنده ایلامی بیش از یک دهه است که در حوزه ادبیات فارسی و کردی فعالیت مستمر دارد‌ و در زمینه‌ داستان کوتاه فارسی نیز آثاری را منتشر کرده است.

بیشتر فعالیت شعری‌اش، در حوزه‌ ترانه و شعر سپید فارسی و دوبیتی کردی است. مجموعه شعر «نیا د‌ه‌ورم مَ  بنچینه‌م حه‌واسه» بهار 1401 از سوی انتشارات باشور در ایلام در 91 صفحه روانه‌ بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها