دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
«شب حکیم نظامی» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته حکیم نظامی در لرستان از برگزاری شب حکیم نظامی در خرم‌آباد خبر داد.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  در لرستان به تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته حکیم نظامی در لرستان پرداخت و گفت: ۲۱ اسفندماه در تقویم رسمی کشور به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی ثبت شده است. در طول یک هفته از ۱۴ تا ۲۱ اسفند در قالب بزرگداشتی با تاکید بر ایرانی و پارسی‌سرا بودن، به معرفی این شاعر بزرگ در استان پرداخته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به همکاری دستگاه و نهادهای مختلف ازجمله صداوسیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ادارات ارشاد شهرستان‌ها، دانشگاه‌های استان و اداره کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در هفته بزرگداشت حکیم نظامی نشست‌های مختلف ادبی در استان با هدف معرفی هرچه بهتر این شاعر پارسی‌گوی و پرآوازه ایرانی برگزار می‌شود. 

احمدی با بیان اینکه نشست ادبی جایگاه حکیم نظامی در ادب فارسی با حضور استادان و پژوهشگران زبان فارسی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد، افزود: نشست ادبی شاعران با محوریت حکیم نظامی در رومشکان، چگنی و پلدختر، تبیین جایگاه حکیم نظامی در ادب فارسی و ظرفیت‌های داستانی در آثار او در شهرستان دورود و تبیین جایگاه حکیم نظامی در ادب فارسی و ظرفیت‌های نمایشنامه‌نویسی از آثار این شاعر ارزشمند در ازنا، ازجمله نشست‌هایی خواهند بود که در هفته بزرگداشت حکیم نظامی در استان برگزار می‌شوند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بخش‌های مختلف هنری نیز با هفته بزرگداشت حکیم نظامی همکاری دارند، اظهار کرد: در بخش هنرهای تجسمی، نیز خوشنویسی اشعار حکیم نظامی در خرم‌آباد و کوهدشت، پوسترسازی بزرگداشت حکیم نظامی در شهرستان سلسله و تصویرسازی از داستان‌های نظامی در شهرستان بروجرد انجام خواهد شد. 

احمدی با بیان اینکه ویژه برنامه‌ی شب نظامی با محوریت معرفی داستان ها و حکایت‌های حکیم نظامی از جمله لیلی و مجنون، خسرو و شیرین و ... در میان مردم، در خرم‌آباد برگزار خواهد شد افزود: بزرگداشت حکیم نظامی نیز در الیگودرز همراه با شعرخوانی، موسیقی مقامی و ... از دیگر برنامه‌هایی هستند که از سوی ستاد گرامی‌داشت هفته حکیم نظامی در لرستان در نظر گرفته شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها