چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۰
كتاب‌هاي درسي بهترين فرصت برای آموزش حوادث كربلاست

نويسنده كتاب‌هاي ديني كودك و نوجوان و برنده كتاب سال ولايت معتقد است بهترين فرصت براي آموزش دادن حوادث كربلا به كودكان كتاب‌‌هاي درسي است.

مجيد ملامحمدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به تاثير فراوان آموزش‌هاي دوران كودكي در مدارس به منظور نهادينه كردن ارزش‌هاي ديني و آشنا ساختن دانش‌آموزان با حوادث كربلا، گفت: اگر از اوان كودكي، افراد را با ارزش‌ها و حوادث كربلا آشنا كنيم، اين مسايل به خوبي با انديشه و وجدان كودكان آميخته مي‌شود.

وي ادامه داد:‌ اگر از ابتدا دانش‌آموزان را با حقايق كربلا آشنا كنيم، تحريفات كمتر بر انديشه آنها اثر مي‌گذارند.

وي در عين حال با بيان اين‌كه از آثار نويسندگان مذهبي‌نويس كودك و نوجوان كمتر در كتاب‌هاي درسي استفاده مي‌شود، افزود: بهتر است از آثار اين افراد كه با تجربه فراواني در کار نويسندگي كتاب‌هاي ديني كودك و نوجوان فعاليت مي‌كنند، در كتاب‌هاي درسي استفاده شود.

ملامحمدي اضافه كرد: البته لازم نيست تمام آثاري كه درباره وقايع و حقايق ديني در كتاب‌هاي ديني گنجانده مي‌شود، به صورت شعر و داستان باشد، بلكه مي‌توان مطالب جدي‌تري به دانش‌آموزان القا كرد. 

نويسنده كتاب «قصه‌هاي خيلي قشنگ» همچنین ادبيات كودك و نوجوان را به‌دورمانده از تحريفات و انحرافات ساير كتاب ها دانست و گفت: از این نظر چشم‌انداز خوبي در انتظار ادبيات كودك و نوجوان است.

ملامحمدي يادآور شد: به دليل آن‌كه نويسندگان كتاب‌هاي ديني كودك و نوجوان محدودند، صرف نظر از كتاب‌هاي بازاري، كتاب‌هايي كه در حوزه ادبيات ديني كودك و نوجوان منتشر مي‌شود، پشتوانه خوبي دارد و از تحريفات به دور مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط