شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
برگزاری کارگاه مجازی قصه‌گویی همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان غربی

زهرا آبسوران اظهار کرد: همزمان با هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی‌(نمایشگاه مجازی کتاب) کارگاه مجازی قصه‌گویی از سوی یکی از مربیان قصه‌گوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، زهرا آبسوران، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران ضمن اشاره به مشارکت این کانون در هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی، نمایشگاه مجازی کتاب، عنوان کرد: به‌عنوان متولی اصلی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی برای کودکان و نوجوانان در کشور در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار داریم. یکی از برنامه‌ها و رسالت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بحث ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی برای کودکان 4 تا 17 سال است که در قالب‌های مختلف اجرایی می‌شود.
 
وی در ادامه سخنان خود به اهمیت و ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اشاره و عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه با هدف ایجاد نشاط، تحرک و پویایی بعد از ایام بیماری کرونا ضروری است و نمایشگاه‌ها بهانه‌ای شده است تا همه خانواده‌های استان به کتاب دسترسی پیدا کنند. شاید اگر نمایشگاه کتاب همچون سالیان قبل به صورت حضوری برگزار می‌شد فقط تعداد محدودی می‌توانستند از این نمایشگاه‌های کتاب بازدید کرده و کتاب تهیه کنند اما مجازی بودن آن بستری فراهم کرده است تا خانواد‌ه‌ها درهر نقطه‌ای از شهر یا روستا استان از نمایشگاه مجازی کتاب بازدید کنند.
 
آبسوران با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب یک حرکت پویا است، تصریح کرد: فضای کنونی می‌طلبید که این نمایشگاه برگزار شود تا کتاب دوباره و با قیمت مناسب در سبد خانواده‌ها قرار گیرد.
 
 وی همچنین درباره فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در ایام هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) نیز ادامه داد: به همه خانواده‌هایی که کودک و نوجوان دارند اطلاع‌رسانی کردیم که این نمایشگاه برگزار می‌شود و غیر از آن نیز فایل‌های محتوایی برای مخاطب کودک و نوجوان پیش‌بینی شده و در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شده است.
 
آبسوران در پایان گفت: این فایل‌های محتوایی برای بارگذاری در فضای مجازی و استفاده برای خانواده‌ها بوده و درباره مباحثی مثل معرفی کتاب، قصه‌گویی، کاردستی نشانگر کتاب و... است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام می‌شود. یکی دیگر از برنامه‌های ما برگزاری کارگاه مجازی قصه‌گویی از سوی یکی از مربیان قصه‌گوی کانون استان است.
 
هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی‌(نمایشگاه مجازی کتاب) از هشتم دی‌ماه آغاز شده و تا چهاردهم دی‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به کتاب در این استان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها