پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
پیشنهاد عباس مخبر برای مطالعه پایان هفته

عباس مخبر مترجم و اسطوره‌شناس، کتاب‌های «هندرسون شاه باران» نوشته سال بلو و «هزارتوی آزمون‌های دشوار» نوشته میرچا الیاده را برای مطالعه در آخر هفته پیشنهاد می‌دهد.

عباس مخبر مترجم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پیشنهادهای خود را برای مطالعه در آخر هفته عنوان کرد.

مترجم «قدرت اسطوره» گفت: «رمان «هندرسون شاه باران» نوشته سال بلو رمان خوش‌خوانی است و به نظرم این رمان نمونه کلاسیک یک سفر-قهرمان است. در این سبک با سه مرحله مواجه هستیم، مرحله عزیمت، مرحله تشرف و مرحله بازگشت. در نهایت آدمی که بازگشته، انسان قبلی نیست. از نظر معنوی ولادتی دوباره یافته و آدمی است که از وسوسه‌های نفس رها شده و در نهایت پایان این رمان با عشق رقم می‌خورد.»

رمان «هندرسون شاه باران» نوشته سال بلو است و نشر نو به تازگی آن را  با ترجمه مجتبی عبدالله‌نژاد راهی بازار نشر کرده است.



رمان دیگری که مترجم «راز فال ورق» برای آخر هفته پیشنهاد کرد، «هزارتوی آزمون‌های دشوار» نوشته میرچا الیاده با ترجمه آرمان صالحی است.

 این کتاب گفت‌وگویی شخصی و در عین‌حال قابل استفاده برای عموم و دربرگیرنده همه موضوعاتی است که الیاده سال‌ها با آن‌ها زیسته است. روکه  که خود مدرس تاریخ و زیبایی‌شناسی است، حاصل گفت‌وگوی خود با الیاده را در این کتاب انگاشته است.این گفت‌وگوها از دوران کودکی و نوجوانی‌ الیاده آغاز می‌شود و قدم به قدم با تحولات فکری و اندیشه‌های وی جلو می‌رود. روکه حاصل این گفت‌وگو را به هزار تویی تشبیه کرده که گذر از آن برای درک زندگی و آثار الیاده  لازم و ضروری است.



 کتاب «هزارتوی آزمون‌های دشوار» با عنوان فرعی «زندگی و اندیشه‌های میرچا الیاده در گفتگو با کلود هانری روکه» به تازگی از سوی بنگاه نشر و ترجمه کتاب پارسه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها