كتاب «رسانه ملي، اقتصادي مقاومتي اقدام و عمل» توسط اداره كل پژوهشهاي اسلامي صداوسيما منتشر شد.
موفقیت در پیمودن گامهای زنجیره تمدن اسلامی و الهامبخش شدن حكومت اسلامی برای دیگر ملتها، ضرورت نظریهپردازی و برنامهریزی برای دستیابی به عوامل مقوم نظام یعنی اقتصاد، علم و فناوری و فرهنگ ضروری میکرد.
عدم موفقیت دشمنان در عرصه نظامی و تلاش ناكام آنان برای مقابله و تغییر حكومت اسلامی، دشمن را ناگزیر به ورود به عرصههای دیگر کرد. یكی از این عرصهها كه در سالهای اخیر نیز بسیار موردتوجه دشمن بوده است، عرصه اقتصادی است.
انقلاب اسلامی مكلف به نوآوری و نظریهپردازی و الگوسازی در این عرصه شد كه با درایت و راهبری رهبر فرزانه انقلاب، حركت در این مسیر آغاز شد و طی گامهایی كه با رهنمودهای معظم له برداشته شد، ایشان الگوی «اقتصاد مقاومتی» را یك الگوی علمی متناسب با نیازهای كشور و راهحل مشكلات اقتصادی كشور دانستند.
در این میان نقش مهم و اساسی رسانه ملی با توجه به كاركردهای مختلف آن در حوزههای مختلف نظیر تبیین، ترویج و تبلیغ اصل مهم سیاست اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد فضای تضارب افكار برای راهیابی به اقدامات عملی اجرایی نقش رسانه ملی را دوچندان كرد.
حضور رادیو و تلویزیون در این عرصه، مستلزم تعیین مأموریت، هدفگذاری صحیح، تبیین راهبردها و سیاستگذاری متناسب با اهداف، برنامهریزی جامع محتوایی، برنامهسازی مطلوب و مدیریت هوشمندانه و كارآمد است.
در همین راستا اداره كل پژوهشهای اسلامی رسانه همانند سالهای قبل بر خود فرض دانست تا با لبیك به ندای رهبر معظم انقلاب با تبیین مفاهیم و مؤلفهها و راهبردهای رسانه ملی در مسیر تحقق فرمانها مقام معظم رهبری و تبیین نقشه راه پیاده سازی اقتصاد مقاومتی كه ریشه در اقتصاد اسلامی دارد، رسانه ملی را یاری کند.
رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مفهومشناسی، ابعاد و مؤلفههای اقتصاد مقاومتی، آیات و روایات وارده در این موضوع، نقشه راه پیادهسازی اقتصاد مقاومتی، راهبردهای رسانه ملی در این زمینه، سوژهها و ایدههای كاربردی، كارشناسان خبره و صاحب اثر و قابلاستفاده در رسانه ملی و همچنین پیشنهاد منابع، مقالات و پایاننامههای نگاشته شده در موضوع اقتصاد مقاومتی ساختار اثر حاضر را تشكیل میدهد.
در این كتاب تلاش محققان و پژوهشگران عرصه دین، اقتصاد و رسانه بر آن است كه مختصات اجرایی و بسترهای اقدام عملی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ارزشهای اسلامی، راهكارهای رسانهای، ایجاد ظرفیتهای فرهنگی و دینی را در فرهنگ عمومی شناسایی كنند.
كتاب «رسانه ملي، اقتصادي مقاومتي اقدام و عمل» در 390 صفحه، شمارگان 600 نسخه و بهای 25 هزار تومان از سوی اداره كل پژوهشهاي اسلامي صداوسيما منتشر شد.
نظر شما