یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
آثار دیده نشده گنجینه موزه معاصر برای هنرمندان نمایش داده می‌شوند

مجید ملانوروزی، سرپرست جدید موزه هنرهای معاصر تهران در گفت‌و‌گو با ایبنا درباره برخی آثار متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران که تاکنون به دلایل محتوایی به نمایش درنیامده‌اند، گفت که این آثار به طور اختصاصی فقط برای هنرمندان این عرصه نمایش داده می‌شوند.

ملانوروزی درباره تابلوهایی متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران که تاکنون به نمایش درنیامده‌اند، به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: باید برای فعالیت‌های موزه هنرهای معاصر تهران در سال جدید با همفکری عموم هنرمندان، برنامه‌ریزی جدی انجام شود. موزه تاکنون در رکود کامل بوده است. 

وی افزود: برخی از آثار متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر نیز تاکنون به نمایش درنیامده‌اند که ما سعی می‌کنیم در مناسبت‌های مختلف این آثار را به نمایش بگذاریم. 

سرپرست موزه هنرهای معاصر و مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی همچنین اظهار کرد: تعدادی از آثار موزه هنرهای معاصر نیز از نظر هنری و ساختاری ارزش‌های بسیاری دارند، اما از منظر محتوایی با فرهنگ ما همخوان نیست. بر این اساس سعی می‌کنیم این آثار در نمایشگاه‌هایی در موزه فقط برای هنرمندان هنرهای تجسمی به نمایش دربیاید. 

ملانوروزی در پایان گفت: نمایش این آثار برای عموم مخاطبان مناسب نیست، اما نمایش آن برای هنرمندان این عرصه برای بررسی ساختاری مناسب است. به هر حال این آثار نیز مانند دیگر آثار گنجینه موزه، توسط هنرمندان مشهور در تاریخ هنر مدرن آفریده شده‌اند. 

مجید ملانوروزی، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، یکشنبه 11 اسفند با حکم علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حفظ سمت، به عنوان سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، منصوب شد. پیش از او احسان آقایی این پست را بر عهده داشت. 

مجید ملانوروزی از هنرمند نقاش و از پژوهشگران و کارشناسان هنرهای تجسمی با سابقه مدیریتی طولانی در عرصه مطبوعات و فرهنگ و هنر است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها