چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
نامه ناشران موسیقی به وزیر ارشاد درخواستی مسالمت‌آمیز بود

افشین معصومی، مدیر نشر «نغمه حصار» نامه واکنش گروهی از ناشران موسیقی به دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را درخواستی مسالمت‌آمیز برای رسیدگی به خواسته‌های این گروه از ناشران دانست.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جمعی از ناشران موسیقی چند روز گذشته در اعتراض به عملکرد نیروی انتظامی نسبت به نحوه اجرای قانون «صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» به دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه نوشتند و خواستار رسیدگی به نحوه اجرای قانون «صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» شدند.

افشین معصومی، مدیر نشر موسیقی «نغمه حصار» که یکی از امضا‌کنندگان این اعتراض‌نامه است، درباره نحوه شکل‌گیری این اعتراض گفت: آقای علی مرادخانی وقتی که به سمت معاونت هنری وزارت ارشاد اسلامی منصوب شد، موضوع « صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» و الزام ناشران به الصاق برچسب «هولوگرام صیانت» را ملغی اعلام کرد اما امروزه شاهد هستیم که همچنان موضوع صیانت و هولوگرام از سوی نیروی انتظامی اجرا می‌شود. 

معصومی اظهار کرد: چند روز گذشته آقای بابک چمن‌آرا، مدیر فروشگاه بتهوون را به علت عدم الصاق برچسب «هولوگرام صیانت» بازداشت کردند و اکنون بیم آن می‌رود که طی همین روزها سراغ ما هم بیایند.
 
وی تاکید کرد: طی توافقات انجام شده با آقای علی مرادخانی قرار شد که قانون «صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» تا آخر سال اجرا نشود اما امروز شاهد اجرایی شدن آن از سوی نیروی انتظامی هستیم. به همین دلیل طی این نامه ضمن اعلام اعتراض خود به وزیر ارشاد، همچنین رسیدگی به مشکلات ناشران موسیقی را درخواست کردیم.

 به گفته وی، آثار موسیقی بعد از گرفتن مجوز نشر باید هولوگرام صیانت داشته باشند تا وارد بازار شوند و ماموران ستاد «صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» و نیروی انتظامی با این هولوگرام مجاز و غیر مجاز بودن آثار را تشخیص می‌دهند؛ ولی تاکنون این قانون به دلیل پیچدگی‌ و نواقص‌هایی که دارد در مرحله اجرا همچنان متوقف مانده است.

این اعتراض‌نامه بعد از آن صادر شده که به مدت دو روز فروشگاه موسیقی بتهوون از سوی نیروی انتظامی به دلیل عدم الصاق برچسب هولوگرام صیانت تعطیل شده است.

متن اعتراض‌نامه ناشران موسیقی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، به این شرح است:
 
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
جناب آقای علی جنتی
با سلام
احتراما بدین وسیله به استحضار می‌رساند که امضاکنندگان متن زیر به عنوان بخش فعال نشر و توزیع موسیقی رسمی کشور از تفکر، سیاست‌گذاری و شیوه فعلی اجرای «ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» در حوزه موسیقی رضایت نداریم و صرف نظر از شبهه وجاهت قانونی و جایگاه این ستاد، درخواست تغییر منش و شیوه اجرایی را با احترام گذاشتن به نظرات دست اندرکاران و کارشناسان خبره از حوزه نشر موسیقی را داریم.»
 
این نامه به امضای شرکت‌های «ایران گام»، «رهگذر هفت اقلیم»، «هرمس»، «پردیس موسیقی معاصر»، «راوی آذر کیمیا»، «آوای مهربانی»، «آوای سوته دلان»، «آوای باغ مهر»، «آویژه هنر»، «هزار نغمه بسته نگار»، «خنیاگران شاهو»، «روژان»، «آواخورشید»، «استودیو صبا»، «آواز بیستون»، «نو نوای شب کویر»، «آوای نکیسا»، «نغمه حصار»، «ترانه شرقی»، «ایران صوت»، «هنر شهر»، «نی داوود»، «آوای ماندگار»، «هم آواز آهنگ»، «گلچین آوای شرق»، «ماهور»، «پیام اسلام» و «سی لحن باربد» رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها