شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
«برای همکلاسی‌ام» از دانش‌آموزان شهید یاد می‌کند

«برای همکلاسی‌ام» عنوان کتابی از علیرضا صداقت بر اساس وصیت‌نامه شهیدان دانش‌آموز و نوجوان استان قم در سال‌های دفاع مقدس است. این اثر از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارش‌های دفاع مقدس استان تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.-

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این اداره تا پایان سال جاری(1391) اثری با عنوان «برای همکلاسی‌ام» را منتشر می‌کند. این کتاب را علیرضا صداقت و به سفارش این اداره نوشته است. 

محمد‌رضا اشعری‌مقدم درباره محتوای کتاب توضیح داد: نویسنده «برای همکلاسی‌ام» بر اساس وصیت‌نامه شهیدان دانش‌آموز و نوجوان استان قم در سال‌های دفاع مقدس به موضوع‌های بندگی، والدین، بصیرت، ولایت، مناجات شهدا و موضوع‌های اخلاقی و اجتماعی پرداخته‌ است. 

وی با بیان این که کتاب «برای همکلاسی‌ام» در چهار جلد منتشر می‌شود، هر جلد از این اثر را در برگیرنده موضوعی مشخص دانست و گفت: موضوع‌های «مناجات و والدین»، «ولایت و بصیرت»، «کربلا و شهادت» و «اخلاق و اجتماع» عنوان‌ دفتر‌های یکم تا چهارم این کتاب است. 

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: نویسنده، این کتاب را با نگاهی به وصیت‌نامه‌های شهدا و با تکیه بر اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهیه کرده است و به این دلیل که دسترسی به تصاویر همه شهیدان نوجوان امکان نداشت، نتوانست این کتاب را به صورت مصور تدوین کند. 

وی درباره محتوای «برای همکلاسی‌ام» افزود: صداقت، پیش از آوردن وصیت‌نامه شهیدان در موضوع‌های مختلف به معرفی آنان از نظر سن، سال تحصیل، مدرسه محل تحصیل و محل شهادت پرداخته است. این کتاب با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم و انتشارات هدی منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها