شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
بیرجند به سومین ایستگاه مطالعه مجهز شد

مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی سومین ایستگاه مطالعه در مسجد امام حسین (ع) شهرستان بیرجند خبر داد.-

سید مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: پس از برپایی دو ایستگاه مطالعه در بیمارستان شهید دکتر رحیمی و بیمارستان امام رضا(ع)، سومین ایستگاه مطالعه طی مراسمی با حضور مسوولان و مردم در مکان برپایی نمازجمعه شهرستان بیرجند واقع در مسجد امام حسین (ع) راه‌اندازی شد. 

ابراهیمی گفت:‌ در مراسم رونمایی از سومین ایستگاه مطالعه امام جمعه بیرجند، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی دیگر از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند. 

این فعال فرهنگی عنوان کرد: استقبال مردم از ایستگاه‌های مطالعه بسیار خوب بوده و بسیاری از مردم از اعتمادی که در نفس این طرح وجود دارد خشنودند. 

وی ادامه داد: طبق طرح اداره کل کتابخانه‌های عمومی، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند کتاب مورد علاقه‌شان را از قفسه‌های ایستگاه مطالعه بردارند و با خود ببرند، بدون این‌که کسی ناظر بر آن‌ها باشد. 

ابرهیمی اظهار کرد: طبق اطلاعیه‌ای که روی ایستگاه مطالعه وجود دارد، کتابخوان موظف است طی 15 روز کتاب را به ایستگاه برگرداند و چنانچه فرد کتابخوان به این کتاب علاقه‌مند شد، می‌تواند مبلغ کتاب را به حساب مندرج در پشت جلد واریز کند. 

وی تاکید کرد: هیچ‌کس ناظر بر رفتار کتابخوان نیست و در واقع اعتماد متقابل پایه و اساس این طرح است. 

ابراهیمی گفت:‌ برای این‌که خللی در کار ایستگاه مطالعه به‌وجود نیاید، ما اطلاع‌رسانی لازم را از طریق صدا وسیمای استان، نصب بنر و توزیع بروشور کتابخانه‌ای انجام دادیم تا بستر فرهنگی این تعامل فرهنگی فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط